Deilige bilder!!!

Yes, endelig fant jeg en måte å bruke de gamle gjærbøttene som har stått i boden noen år nå. Har tenkt å kaste dem flere ganger, men de har på mirakuløst vis overlevd.

Etter en liten runde med klor er de nå en del av beredskapslageret her i huset. 60 liter skulle holde en stund, men vurderer å bruke to til.

IMG_8743.jpeg

Snakk om flaks, kom akkurat hjem fra årets første skitur og skulle låse meg inn i det postnord bilen ringer og er 2 sek. unna :)

Et nytt "dumt" gjæringskar + termostrips, litt malt og Amarillo til ny Saison

Vedlegg

• IMG_9919.jpeg
    IMG_9919.jpeg
    2,1 MB · Sett: 47
  • IMG_9917.jpeg
    IMG_9917.jpeg
    1,2 MB · Sett: 46
  • IMG_9909.jpeg
    IMG_9909.jpeg
    3 MB · Sett: 46
Nitrittsalt, litt brunt sukker, rosmarin, hvitløk, laurbærblad og pepper. Har brukt litt einerbær før, men tror ikke det blir det i år. Har begynt å bruke spekepose, for ellers kan det bråtørke litt.
Har prøvd spekepose en gang, husker ikke hva det var jeg skulle lage, men jeg fikk mugg på kjøttet. Så da ga jeg opp det, men kanskje jeg skal prøve igjen, tror jeg har noen poser liggende.

Har prøvd spekepose en gang, husker ikke hva det var jeg skulle lage, men jeg fikk mugg på kjøttet. Så da ga jeg opp det, men kanskje jeg skal prøve igjen, tror jeg har noen poser liggende.
De blir jo dårligere med alder, men jeg har ikke hatt mugg når jeg har brukt det. Ikke før jeg begynte med dem heller, iogforseg.

Tilbake
Topp