Du speker dem ikke? Jeg kjøpte også en del ribber, men jeg røyker dem ikke, men speker dem.For å få litt mer røyksmak delte jeg opp ribbene i biter før røyking denne gang. Tror det ble bra. Har bacon fram til jul nå, nok til å gi bort en del også, vi klarer ikke å spise opp dette alene.
Vis vedlegget 76179
Vis vedlegget 76180
Du speker dem ikke? Jeg kjøpte også en del ribber, men jeg røyker dem ikke, men speker dem.
Ja, sånn omtrent. Jeg kaller det pancetta, ihvertfallBlir det pancetta da?
De saltes og tørkes bare over natten før røyking. Hvor lenge tørker du dem?Du speker dem ikke? Jeg kjøpte også en del ribber, men jeg røyker dem ikke, men speker dem.
Noen uker. Tar det på vekt.De saltes og tørkes bare over natten før røyking. Hvor lenge tørker du dem?
Skulle gjerne ha røyka noe av det, da, men tørkeloftet i blokka er fint for speking, men å fyre opp røykovnen på verandaen blir uglesett.De saltes og tørkes bare over natten før røyking. Hvor lenge tørker du dem?
Kult, hva slags krydder bruker du?Noen uker. Tar det på vekt.
Nitrittsalt, litt brunt sukker, rosmarin, hvitløk, laurbærblad og pepper. Har brukt litt einerbær før, men tror ikke det blir det i år. Har begynt å bruke spekepose, for ellers kan det bråtørke litt.Kult, hva slags krydder bruker du?
Har prøvd spekepose en gang, husker ikke hva det var jeg skulle lage, men jeg fikk mugg på kjøttet. Så da ga jeg opp det, men kanskje jeg skal prøve igjen, tror jeg har noen poser liggende.Nitrittsalt, litt brunt sukker, rosmarin, hvitløk, laurbærblad og pepper. Har brukt litt einerbær før, men tror ikke det blir det i år. Har begynt å bruke spekepose, for ellers kan det bråtørke litt.
De blir jo dårligere med alder, men jeg har ikke hatt mugg når jeg har brukt det. Ikke før jeg begynte med dem heller, iogforseg.Har prøvd spekepose en gang, husker ikke hva det var jeg skulle lage, men jeg fikk mugg på kjøttet. Så da ga jeg opp det, men kanskje jeg skal prøve igjen, tror jeg har noen poser liggende.