Din mening om NØ God Jul!

Jeg har kun smakt den på fat og den var, etter min mening, helt ødelagt av overdøvende mengder peated malt. På flaske skal det visst være litt mer nedtonet.
 
Ikke testa årets enda, men Mr. Jikun skal visst være meget fornøyd med årets versjon. Må handle inn og smatte.
 
Røyk er en ting. Torvrøyk er, tja..., noe litt annet. Jeg synes resultatet var mindre bra.
 
Røyk? Det har vel ikke vært standard på tidligere versjoner?

Røyk er vanskelig å "pull off", men de bryggere som får det til lager gjerne et lite stykke "heaven"!
 
Kjøpt inn 5 flasker av den og 5 flasker underlig jul. Ikke smakt enda.

Noen skal få sitte et eller 2 år.

Smakte 2011 årgangen for en uke siden på fat hos Henrik øl og vin stue. Den var nam
 
Har nettopp kjøpt 7 god jul og 6 underlig jul. Pluss mye annet snop. Da kan julen komme for min del. Venter nå kun på lervig sine :)

Ps. Det er brukt peated i forrige årganger, mulig i mye mindre kvanta enn nå.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
 
Til dere som har vært å kjøpt god jul i stavanger, har dere opplevd det jeg har... ( forklaring følger)

Jeg kjøpt noen flasker på kvadrat av 2012 batchen. Så fant jeg ut at jeg "trengte" flere, så jeg plukka opp litt flere på kilden i dag. Når jeg kom hjem la jeg merke til at disse var av 2011 batchen. Jeg trodde 2011 batchen var helt utsolgt i fjor, så jeg stusser litt på at jeg fikk dem på polet i dag.

En kollega hadde vært på sandnes og opplevd det samme, bare der hadde de begge årgangene i hyllene.

Noen som har en god forklaring?
 
Det blandes ofte litt. I forfjor kjøpte jeg en kasse med 2009-årgangen på polet og senere i desember kom årgangen etter.
 
Ser ikke ut til at det kommer så mye som ei flaske til noe pol i Trøndelag eller nordover. Møkkaopplegg!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 
Petter F skrev:
På Vika sa de at Lervig's Jul var trukket tilbake. Vet dere siddiser noe mer om det?

Amundsen har den på fat, men det er var mye som tydet på at den batchen de hadde fått var ødelagt. Jeg gjetter på at de har sendt ut en dårlig batch, som de har måttet trekke tilbake.
 
Leveranse av Lervig Jul er bekreftet til mitt pol i løpet av denne uken. Men det er ikke alltid at en bekreftelse er verdt så mye.

Forøvrig var polet jeg bruker utsolgt for Haandbryggeriets juleøl og Stelliger Divum 15 minutter etter at polet åpnet. Endel entusiaster der ute.
 
Må få somlet meg på polet for å snappe til meg noe Stellinger. Skal ha side by side by side av de tre versjonene før jul. Noms.
 
Noen som har hørt noe håndfast om Ringnes Imperial Polaris?
Etter å ha ikke funnet den på 2 pol i Oslo, deriblant Vika, så spurte jeg på polet på Oslo City. Etter endel sjekking, så var status i notatene deres at denne er "forsinket".
 
ChristerL skrev:
Noen som har hørt noe håndfast om Ringnes Imperial Polaris?
Etter å ha ikke funnet den på 2 pol i Oslo, deriblant Vika, så spurte jeg på polet på Oslo City. Etter endel sjekking, så var status i notatene deres at denne er "forsinket".

Det er jo sagt den skal lanseres i november. Selv drakk jeg flere av den på mandag, da jeg var på ølsmaking hos Ringnes :D

Den var ikke dum, men til å være en 10% dobbelbokk manglet den noe fylde synes jeg. Men, jeg har alltid vært fan av kraftige øl, så den faller sikkert veldig godt i smak for gjennomsnittspersonen. Flere som ikke likte bokkøl synes den var veldig god :)
 
Arild Sørheim skrev:
Ser ikke ut til at det kommer så mye som ei flaske til noe pol i Trøndelag eller nordover. Møkkaopplegg!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Da må du sørge for å bestille til ditt nærmeste pol. Gå inn på hjemmesidene deres, bestill alt hva hjertet lyster og så kan det hentes innen en uke. Genialt!
 
Tilbake
Topp