Diverse rundt Brew bucket

Dere som har prøvd denne, er den koniske delen under tappekranen passe stor til at det blir liggende igjen passe mengde rester?

Avhengig av hva jeg brygger, men har til nå aldri gått over nivået av tappehullet. De gangene det ender opp under tappehullet, er det en smal sak å bare tippe litt på karet mot slutten.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg har 1 stk brew bucket, og 2 stk brew bucket mini og har installert thermowell i alle tre. Fungerer meget bra med ITC-308/ITC-310 ettersom følern passer perfekt. Jeg har da brukt SS Brewtechs thermowells.
 
På mine chronical brukte jeg graffiti fjerner på rensingen, spylte av etter 3 timer. 24 timer med pbw å skylte med varmt vann igjen.. å 24-timer med starsan.. papiret var helt rent, bortsett fra albuen under bunnkrana..
ser enkelte anbefaler oppvaskmiddel, men pass på at det ikke er klor i det, det kan spise legeringa
 
Er det noen som har forsøkt å demontere kranen fullstendig? Jeg har fått demontert den med et unntak av den hvite skiven som ligger bak selve kulen i kuleventilen. Noen som vet om et triks i ludo for å få ut denne?

Hvilke erfaring har dere gjort dere av store mengder tørrhumle i denne i forhold til racking arm og fating? Jeg hadde i ca. 120 liter humle på forrige batch (ca. 19 liter i gjæringskaret). Cold crash'et kun ca. 12 timer noe som var alt for lite da det fortsatt fløt et relativt tykt lag med humle på toppen av ølet ved fating. Det jeg la merke til var at når jeg hadde tappet over hele batchen på fat så dekket humlerestene racking arm'en slik at den var vanskelig å rotere. Vil det være et problem ved bruk av mye humle og cold crash, eller vil CC over noen dager pakke selv store mengder humle så godt at det ikke legger seg over racking arm'en?
 
Tilbake
Topp