Jeg bruker selv kun 3/16 rør....Ok, da tolker jeg det dit hen at det bare er å gruse på med 3/16" over hele fjøla.
Pleier å stramme forsiktig med verktøy. Fullt mulig å knekke plasten.Skrur dere bare på JG for hånd eller bruker dere verktøy for å skru til siste del?
Det er plausibelt. Stort sett 1/4" BSP eller 1/8" BSP på utgangene. Det finnes litt forskjellige pushfitkoblinger i 1/8" BSP. Noen har o-ring på utsiden av gjengene. De funker hvis det er flat anleggsflate rundt utgangen. Hvis den ikke er flat, f.eks. sodastreamregulatorene fra Oxyturbo, må du bruke en o-ring inni utgangen i stedet . Vet dessverre ikke om noen som selger sånt i smått. Prøv eBay.Har en liten sodastream regulator kjøpt på humle.se for flere år siden. Er på jakt etter kobling mot denne. Tror det er 1/8" BSP?
Noen som vet om dette stemmer og hvor den kan skaffes?
Ja, da tror jeg det er kobling av typen NCPI011211S jeg trenger.Det er plausibelt. Stort sett 1/4" BSP eller 1/8" BSP på utgangene. Det finnes litt forskjellige pushfitkoblinger i 1/8" BSP. Noen har o-ring på utsiden av gjengene. De funker hvis det er flat anleggsflate rundt utgangen. Hvis den ikke er flat, f.eks. sodastreamregulatorene fra Oxyturbo, må du bruke en o-ring inni utgangen i stedet . Vet dessverre ikke om noen som selger sånt i smått. Prøv eBay.
Hva slags regulator er det?Ja, da tror jeg det er kobling av typen NCPI011211S jeg trenger.
Men bør bruke en 1/8" o-ring for å få dette tett altså?
Tror den funker. Det er forsåvidt BSPT, men den er lik nok. Så trenger du bare en liten o-ring i tillegg, finner sikkert noe som passer på Biltema.Som sagt kjøpt for flere år siden på humlegården. Ser ikke ut som den selges lenger.
Mener den er merket med brewtech.se og fant bilde av en som ligner på deres sider:
edit: fant denne https://www.olbrygging.no/products/john-guest-hurtigkobling-38-til-18-bsp
mulig det er den jeg trenger