Jeg har brukt harddiskmagneter til min. Det funker ganske fint, men to liter er nok maks. Potensiometer er et must for å kunne stille inn riktig hastighet. http://www.electrokit.com er en genial butikk som er billig og leverer raskt.
oyvn skrev:Jeg har et spørsmål angående strøm til pc-viften. Har demontert en 120mm kabinettvifte fra eldre pc. Fant en gammel ipodlader og koblet den til. Det funker i de 10min jeg har testet. MEN så kommer spørsmålet. På ipodladeren står det 13V output 650mA.
Vil dette gå bra eller er spenningen for høy?
Martin.h skrev:Tror likevel det holder med den liten malstrøm i en starter på to liter?
Martin.h skrev:Men ved full pupp blir magneten kastet bort, så jeg holder den på medium.
Naxi skrev:Da er min versjon nesten ferdig!
-Jeg limte vifta bare fast i boksen i bunn der. Vil det bli for langt ned for magneten i kolben å reagere?
-Kan jeg i verste fall legge på flere magneter for å bygge i høyde? Eller bygge opp høyden på de med papp f.eks?
-Hva skal jeg legge på som lokk? Glass? Plast? I såfall hvor får jeg tak i riktig dimensjon?
Tusen takk for en bra tråd og en enda bedre guide på hvordan å gjøre det!!
Naxi skrev:Da er min versjon nesten ferdig!
-Jeg limte vifta bare fast i boksen i bunn der. Vil det bli for langt ned for magneten i kolben å reagere?
-Kan jeg i verste fall legge på flere magneter for å bygge i høyde? Eller bygge opp høyden på de med papp f.eks?
-Hva skal jeg legge på som lokk? Glass? Plast? I såfall hvor får jeg tak i riktig dimensjon?
Tusen takk for en bra tråd og en enda bedre guide på hvordan å gjøre det!!