Trond Svanøe skrev:Nå snurrer viften så flott Takk for hjelpen :skitbra: Så til neste spørsmål: noen som vet om en harddisk til bærbar pc like gjerne har en passende magnet som en harddisk til stasjonær?
Ptrckschndr skrev:Akkurat kverka to vifter, hvor mange ampere er det på strømforsyningene deres? trodde 1000 mA skulle gå fint. Det kan vel ikke være magneten som kverker dem?
:skitbra:Trond Svanøe skrev:Min magnetrører er av den enkle sorten. Magnetene kjøpt på vinogbar. Resten fra gammelt skrot. Kjekt med oksidert saft i kaffekannen
Eg har ganske kraftige magneter(fra Elfa) i min hjemmelagde magnetrører. Da eg monterte de direkte på viften, så ville ikke viften røre på seg (sikkert noe med at magnetene virket inn på spolen). I alle fall, det hele løste seg da eg monterte en ganske stor metallring (skive, magnetisk) på viften, med de to magnetene oppå. Skal ikke si at eg skjønner det helt, men magnetene sluttet å virke inn på viften.Ptrckschndr skrev:Akkurat kverka to vifter, hvor mange ampere er det på strømforsyningene deres? trodde 1000 mA skulle gå fint. Det kan vel ikke være magneten som kverker dem?