DIY magnetrører

Håvard: Det kan hjelpe å bytte pinnen i en større eller mindre..
Hvor stor er den du bruker nå?

Glenn: Hvorfor er ikke du her i Sandefjord nå? ;-)

Sent fra min GT-P5110 via Tapatalk
 
Løver: Baaaahh.. Jeg har vært i barnebursdag i Hvarnes. Joho. Så nå sitter jeg og gnur på en hjemmebrygget APA i stedet for å farge fjordbyen rød med deg ;)
 
Håvard: Hvor stor "starter" testet du med..
Testet du i vørter eller vann?
Selv så merker jeg stor forskjell i vørter kontra vann..

Sent fra min GT-P5110 via Tapatalk
 
Jeg bruker en 3x0.8 pinne uten ring. Da jeg testet den med en liter vanlig vann som jeg hadde i presskannekanna funket det som faen og blåbærene som ungen putta oppi sank som Blucher!
Men hadde en 2 liters starter stående i dusjen som jeg satte oppå. Det var da de grå hårene viste seg.
 
Håvard: To ting som kan hjelpe -
1: har du plass til flere/sterkere magneter? Jeg bruker noen veldig tynne små fra dx.com, og det ble mye bedre ved å legge to oppå hverandre.

2: sett inn en fartsregulator, så kan du starte på lav fart og øke rolig når du har fått litt fart på vørteren
 
Takk for tipset Torstein, men har allerede stablet 4 magneter oppåhverandre og bruker allerede en viftestyring for hastigheten. Jeg skal forsøke med en annen pinne, deretter bytte ut magneter. De virker kraftige, men det finnes sikkert sterkere. :)
 
Jeg prøvde meg på en DIY magnetrører for litt siden. Med 12V så går vifta for fort, og pinnen detter av. Prøvd med en 4cm og en 2cm pinne. Noen forslag til hva jeg kan sette mellom strøm og vifte for å kunne begrense hvor mye strøm vifta får?
 
Tilbake
Topp