DIY spiralkjøler

Hå ska du bruke den til?? Mesk? På under 35 grader?

Betalte 400 kr for ei pumpe fra china, og den tåler 110 grader og pumper 10-15 liter i minuttet, helt greit.

- B. Romar

Pumpe kjølevann.
Jeg har jo postet dette i en tråd om kjølespiral, så det burde være ganske åpenbart at det dreier seg om å pumpe kjølevann. Nåvel.

Har du lenke til den pumpa du sikter til? Går den på 230V?
 
Pumpe kjølevann.
Jeg har jo postet dette i en tråd om kjølespiral, så det burde være ganske åpenbart at det dreier seg om å pumpe kjølevann. Nåvel.

Har du lenke til den pumpa du sikter til? Går den på 230V?
....... beklager, tydeligvis aaaalt for seint for en en dranker som meg. Meen da er det vel ittno problem med den der! Høres jo sterk nok ut å ner alt ska væra kaldt vatn, så går det jo finfint!!

- B. Romar
 
Fortsatt ingen tips til pumpe? Denne er jo prisen OK på, men er den for kraftig? 8 kubikkmeter i timen tilsvarer ved omtrent 133 liter i minuttet....

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Pumper/Nedsenkbar-vannpumpe-DP-251-2000035449/
Jeg var på Biltema og kikket på denne i dag. Merkelig store dimensjoner på slangekoblingen. Jeg valgte å vente til jeg finner en annen pumpe eller finner ut hvordan jeg skal kunne koble denne til en hageslangekobling eller lignende.

Edit: Kanskje denne? Drill har jeg jo:

http://m.clasohlson.com/no/Drillpumpe/30-8356
 
Sist redigert:
Hvorfor er 12v problematisk? Om du leter i skuffer og skap blir jeg ikke overrasket om du finner et par 220 til 12v adaptere. Laptoper, dekodere og annet småtteri går gjerne på 12v.
 
Hvorfor er 12v problematisk? Om du leter i skuffer og skap blir jeg ikke overrasket om du finner et par 220 til 12v adaptere. Laptoper, dekodere og annet småtteri går gjerne på 12v.
Det småtteriet leverer ikke den strømmen som 12V arbeidsmotorer trenger. 12V-pumpene er gjerne beregnet på båt eller bil, som har en betydelig høyere strømkapasitet.
 
Joda, men til å pumpe kjølevann holder det vel i lange baner med en kinapumpe med god kapasitet? I verste fall kjøper du strømforsyning i samme slengen, så får du alle ampene du trenger for å kunne kjøle.
 
Tilbake
Topp