DIY: Temperaturlogging med Arduino og/eller ESP8266

Koden er slik at den ikke skal sende noe dersom den ikke 'finner' sensorene - ellers hadde den sendt -127 ⁰C :)
Det er samme funksjon som styrer antallet sensorer. Kobles to på, så rapporteres det for to automatisk.
Dersom din har dårlig kontakt til sensoren, kan dette være resultatet.
 
Koden kjører nå på en ESP8266-TempLogger som jeg har gjort tilgjengelig for alle. Via esp8266-demo.templogg.no kan dere leke med innstillinger og web-sidene. All koden kjører direkte på den lille enheten. Dere kan også endre hvor den skal sende måledata. Jeg har nå laget et demo oppsett hos Thingspeak og på min server med HighCharts. Tilgjengelige Write API'er er esp8266-1 til 5. Highcharts grafene finner dere igjen her: http://sevland.no/bb-demo.htm
5 personer kan være tilkoblet enheten samtidig Dersom alle gjør endringer eller restarter enheten samtidig, blir det naturligvis krøll - men vi lar det stå til .. :) Jeg ser på dette som en stress-test og går ut fra at enheten skal håndtere det.
Skallet er under utvikling, og det er nå ikke lenge før den ene enheten legges ut for test-salg.
 
Sist redigert:
640
 
Hei blir det mulighet til å kjøpe julepresang til oss selv ? (Skallet er under utvikling, og det er nå ikke lenge før den ene enheten legges ut for test-salg.)
 
Jeg har lastet opp en av mine esp8266 med koden din i post 1, og den dytter helt fint data fra en sensor til thingspeak.
Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg får den til å lese flere sensorer eller vise websiden (ingen svar på lokal ip)

Har du noen tips?
har nå koblet til to sensorer, men vet ikke hvilken av disse den leser av.
I koden har jeg lagt inn SSID, passord og Write API Key for den ene channelen jeg har satt opp.

Noe mer jeg må endre?

Jeg har et øl jeg skal sette på mandag (30.nov) og håper på å få kjøleskap, og logger klar :)
 
Jeg har lastet opp en av mine esp8266 med koden din i post 1, og den dytter helt fint data fra en sensor til thingspeak.
Men jeg finner ikke ut av hvordan jeg får den til å lese flere sensorer eller vise websiden (ingen svar på lokal ip)

Har du noen tips?
har nå koblet til to sensorer, men vet ikke hvilken av disse den leser av.
I koden har jeg lagt inn SSID, passord og Write API Key for den ene channelen jeg har satt opp.

Noe mer jeg må endre?

Jeg har et øl jeg skal sette på mandag (30.nov) og håper på å få kjøleskap, og logger klar :)

Så vidt jeg har forstått så er det bare en enkel kode-snipp som ligger ute. De funksjonene du nevner og ikke finner er ikke offentliggjort.

Sikkert med tanke på dette templogger prosjektet @msevland har tenkt å "kommersialisere" for salg.
 
Så bra at den enkle koden virket. Jeg har tydeliggjort teksten ytterligere. Takk for tilbakemeldingen.

Den enkle DIY koden er mer et 'proof of consept' og inneholder ingen av de avanserte funksjonene. Den avanserte utgaven tilbys i løpet av kort tid, men koden vil ikke bli tilgjengeliggjort via en DIY. Les mer på http://esp8266.templogg.no
 
Sist redigert:
Begynte designe et skall for for at printe det i 3d printeren på jobb... men fuck it! Ikea fryseske + hotglue ftw!

IMG_0344.JPG IMG_0343.JPG (patent pendingTM)

2 prober og webserver oppsett a'la msevland sitt geniale oppsett (bare veldigt veldigt mye mer hackish!). Gleder meg till fullversjonen kommer fra den kanten :)
 
Mulig jeg spør dumt nå, men prøver likevel.
ESP chipen programeres med Arduino IDE direkte? (eller via feks en FT231XS fra Adafruit)
Hvordan får jeg lagt til bibliotekene? Får beskjed om at det ikke er gyldige zip biblioteker eller hva det sto.

Har kjøpt noen ESP8266 og tenkte jeg skulle prøve selv.
Er det mulig med fler enn 1 temp sensor på DIY versjonen?
 
Esp'en må tilkobles 'noe' først. Dette kan være en Arduino, eller en 'USB to TTL'. Se lenke i post 1. Litt usikker på FR231xs, men det går muligens det også.
Info om Installering av bibliotek finner du i powerpointen i post 1.
I den enkle koden i post 1 er det kun lagt opp til 1 sensor.
 
Hei når den leveres med 4x temp følere er det 1x føler for hvert kjøleskap eller er det 4x følere for ett kjøleskap(ute, inne, vørter etc) (Har tre kjøleskap og da blir dette dyrt med 3 enheter)
 
Det styrer du helt selv. Ledningene kan forlenges til flere kjøleskap med billige treledere og sukkerbiter
Grafene samles på en side hvor du på selve siden kan aktivere / de-aktivere grafene. Ved behov lager jeg to sider som inneholder måledata for to sensorer hver...
Det er min kode, så ALT kan endres :)
 
Er jeg blind, eller følger ikke "ESP8266WiFi.h" med i biblioteket? Får opp error melding på det.
 
Tilbake
Topp