Drammen Ølbryggelaug åpnet.

Trenger ikke være så høytidelig, jeg er mest interessert i å bytte mine øl med andres, og eventuelt få litt feedback :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
For ca 12 - 13 år siden var jeg medlem i Drammen hjemmebryggelaug sammen med Jens Maudal (som etter hvert startet haandbryggeriet) og Egil Hilde og Arne Eide (som også kom med som eiere og nå er hovedeiere) samt flere flinke fork fra Drammen, Lier og Eiker. Vi gikk sammen om kjøp av råvarer, som da kun var å få kjøpt hos Petit i Bergen. Vi hadde også "smake-samlinger" i ny og ne.
Jeg har hatt en god del års pause, men startet å brygge igjen for ca 6 mnd siden. Jeg trodde at Drammen hjemmebryggelaug fortsatt var oppe og gikk, men mulig jeg tar feil.
Gledelig nok er det blitt mange hjemmebryggere nå, det var ikke mange av oss for bare 10 år siden. Jeg hadde planer om å danne et bryggelaug i Eiker. Men nå er det jo bare noen år til så er jo kommunene slått sammen, så kanskje vi bryggere skulle være de først til å forene oss :) Jeg holder til i Mjøndalen
 
Det er mange som er interessert i å være med, men ingen som vil ta på seg å arrangere det første møtet.
Støtter @Karsten Ekeberg selvfølgelig. Kan vi spikre en dato tidlig i januar og bare komme i gang? Hva med 5. januar (første torsdag i måneden)? Kanskje @Skoger kan ordne et møtelokale til første møte?
 
Fikk en henvendelse i fra David om at HB kunne tenke seg å ha en kveld ned hos seg. Tok kontakt med dem ( ved den nye daglige lederen ) vedr. dette, ikke hørt noe i fra dem ( sendte i fra deres hjemmeside ) vet ikke om de leser svarene de får i fra den siden. Hvis ikke vi får til dette så kan vi sikkert ta et møte i Skoger i løpet av januar.
 
Hei. Da har jeg hatt en dialog med HB. De skriver følgende :
Vi har et ønske om å kunne bruke lokalene hos oss til øl-aktiviteter, og det hadde vært veldig fint med et samarbeide med Drammen ølbryggerlaug. Vi kunne på sikt tenke oss et fast månedlig arrangement, gjerne med både varierte tema, og faste innslag.
Ønsker oss en fast ukedag, fks siste onsdag i månden, faste innslag kan være: ølquiz, øltest, foredrag osv, og vi tenker oss også å sette sammen et smakspanel for å kjøre smakstester på nye øl fra Haandbryggeriet.

Hva tenker dere om dette?? Er det mange som ønsker å være med på dette??
 
Bjørn og jeg har fått en telefon i fra Jens Erik Davidsen ( leder i NB ) om vi kunne tenke oss å hjelpe til med å danne et fylkeslag i Buskerud. Det har vi sagt ja til. Det vil derfor bli et medlemsøte ( fylkesmøte ) i løpet av starten av februar for formelt å danne dette fylkeslaget. Vi har mottatt en del pairer rundt hvordan gjøre dette. Her står det at et styre bør være på mellom 3 til 5 personer. Er det noen i denne gruppen som kunne tenke seg å bidra litt for å starte opp dette fylkeslaget?? Skal i møte med HB neste torsdag for å lage et oppsett for klubbkvelden vi skal ha på HB i slutten av januar/start februar.
 
Bjørn og jeg har fått en telefon i fra Jens Erik Davidsen ( leder i NB ) om vi kunne tenke oss å hjelpe til med å danne et fylkeslag i Buskerud. Det har vi sagt ja til. Det vil derfor bli et medlemsøte ( fylkesmøte ) i løpet av starten av februar for formelt å danne dette fylkeslaget. Vi har mottatt en del pairer rundt hvordan gjøre dette. Her står det at et styre bør være på mellom 3 til 5 personer. Er det noen i denne gruppen som kunne tenke seg å bidra litt for å starte opp dette fylkeslaget?? Skal i møte med HB neste torsdag for å lage et oppsett for klubbkvelden vi skal ha på HB i slutten av januar/start februar.
Hei. Jeg kan tenke meg å bidra. Er i ferd med å avslutte lederverv i et idrettslag slik at jeg nå må fylle tiden med andre, morsomme ting. Bor i Lier. Mvh Stig
 
Da vil det komme ut en invitasjon til opprettelse av fylkeslag onsdag 15 februar kl 1900 hos Haandbryggeriet. Hold av denne datoen. Etter møte vil det bli et opplegg i samarbeid med HB som vi kommer tilbake med litt senere. Vi snakker om evt foredrag/quiz/spørsmål til HB. Det vil også bli mulighet til å kjøpe smaksprøver til hyggelige priser.
 
Tilbake
Topp