Droppe skylling hvis en kan?

Blir en liten test på neste bryggedagene som kommer. Skal måle både pH og %extract. (Fly-sparge) og hiver alt tilbake i BK etter jeg har notert resultatene.

Blir nok gjort på en American Blonde, Belgisk Wit, Mørk Czech og Doppeltbock.

Nici

Vis vedlegget 61938
Det er ikke noe problem å regulere pH med syre, og derfor er det null problem å unngå astringens så lenge du bare gjør det. Så vidt jeg veit kjører Fuller's last runnings langt ned under 1.010 i party gyle.
 
@Finn Berger : Testen er ferdig - Classic American Blonde. Neste helg blir det Doppelbock (hvis BS klarer å levere gjær....that is), skall gjøre samme test på denne og.

Her er snippen fra brygge boka mi.


Image 30-04-2023 at 21.27.jpeg

Store spørsmålet er: hvordan og hva skall vi korrigere når pH blir over 5.8 eller ekstrakt under 1% plato (give and take 1.004 SG).

Nici
 
@Finn Berger : Testen er ferdig - Classic American Blonde. Neste helg blir det Doppelbock (hvis BS klarer å levere gjær....that is), skall gjøre samme test på denne og.

Her er snippen fra brygge boka mi.


Vis vedlegget 62048

Store spørsmålet er: hvordan og hva skall vi korrigere når pH blir over 5.8 eller ekstrakt under 1% plato (give and take 1.004 SG).

Nici
Du kommer veldig lavt i egenvekt, men pH er jo godt innafor, så jeg vil tru at det går bra.
 
Tilbake
Topp