Jeg ønsker å effektivisere bryggeprosessen min og da i første omgang oppvarmingen av vann som skal brukes til mesking. Kjører nå et bryggeopplegg med Brewster bryggemaskin fra Brewolution, men synes selve oppvarmingen av meskevannet tar for lang tid.
Har søkt litt på forumet her for å se hva andre gjør. Et alternativ jeg vurderer er å bruke varmeelement fra vannkokere og installere disse f.eks. i et gjæringskar. Da har jeg mulighet til å varme noe av vannet i brewsteren og resten i gjæringskaret.
Jeg har nå en vannkoker fra CO men det blir litt tungvindt å varme opp 1,7 liter av gangen for så å helle dette oppi bryggekjelen.
Et annet alternativ er å bruke dyppvarmer, men det kan fort bli litt dyrere.
Et tredje alternativ er å bruke grilltenner, men de har ikke så stor effekt og er litt mer risikobasert vil jeg tro.
Noen som har tips rundt dette? Skulle gjerne hatt noe mindre oppvarmingskar enn et gjæringskar, forslag?
Andre muligheter for å effektivisere oppvarmingen?
Valg av alternativ avhenger først og fremst av pris.
Har søkt litt på forumet her for å se hva andre gjør. Et alternativ jeg vurderer er å bruke varmeelement fra vannkokere og installere disse f.eks. i et gjæringskar. Da har jeg mulighet til å varme noe av vannet i brewsteren og resten i gjæringskaret.
Jeg har nå en vannkoker fra CO men det blir litt tungvindt å varme opp 1,7 liter av gangen for så å helle dette oppi bryggekjelen.
Et annet alternativ er å bruke dyppvarmer, men det kan fort bli litt dyrere.
Et tredje alternativ er å bruke grilltenner, men de har ikke så stor effekt og er litt mer risikobasert vil jeg tro.
Noen som har tips rundt dette? Skulle gjerne hatt noe mindre oppvarmingskar enn et gjæringskar, forslag?
Andre muligheter for å effektivisere oppvarmingen?
Valg av alternativ avhenger først og fremst av pris.