Egne John-guest/push-fit koblinger til stål?

Marius K.

Norbrygg-medlem
Hei!

Jeg har noen slike push-fit koblinger som jeg bruker som overgang fra slangene på glykolkjøleren og kobler rett på stålet på kjølespiralen i gjæringstanken:

Temp Coil Quick Connect Fittings | Spike Brewing

Som back up kjøpte jeg disse hos Vestbrygg:

JG F1/2" til F3/8" 90° Reduksjon

Men, så er det noe som sier meg at jeg en gang har hørt/lest at de vanlige John-Guest/push-fit koblingene ikke funker bra på stål?... Hvor får jeg i så fall kjøpt tilsvarende her til lands som egner seg til formålet?

Jeg tar sjangsen på å tagge deg, @Oberstbräu, mener å huske at du er kyndig på feltet?
 
Hei!

Jeg har noen slike push-fit koblinger som jeg bruker som overgang fra slangene på glykolkjøleren og kobler rett på stålet på kjølespiralen i gjæringstanken:

Temp Coil Quick Connect Fittings | Spike Brewing

Som back up kjøpte jeg disse hos Vestbrygg:

JG F1/2" til F3/8" 90° Reduksjon

Men, så er det noe som sier meg at jeg en gang har hørt/lest at de vanlige John-Guest/push-fit koblingene ikke funker bra på stål?... Hvor får jeg i så fall kjøpt tilsvarende her til lands som egner seg til formålet?

Jeg tar sjangsen på å tagge deg, @Oberstbräu, mener å huske at du er kyndig på feltet?
Stemmer, vanlige push-fits har stålkroker som holder fast rør eller slange, og de får ikke grep på rustfritt stål. DMFit Power connect eller John Guest Superseal funker. Jeg pleier å handle DMFit via selger hos DMT i Tyskland, det er vel bare for bedrifter. De har også nettbutikk med minimumskjøp på 50€: dmtemea.de
Hmm, men sender bare til Tyskland. Mailboxde.com funker, men litt styr. Kanskje du finner på eBay?
 
Var ikke lett å finne dette.. Får ta en nærmere titt i morgen. I verste fall får jeg bestille via Spike og ta inn via JetCarrier. Med sjøfrakt så blir det kanskje ikke så gæli.
 
Tilbake
Topp