Ekstraktbrygg og Dextrose

N4ani

 
Hei dere!

Etter mange timer her på forumet så har jeg lært ganske mye. Vanligvis så brygger jeg med spraymalt når det kommer til ipa men i lager så anbefales det dextrose.

Skal brygge dette ekstraktbrygget:
Gold Lager ekstraktsett - Ølbrygging AS

Spørsmålet mitt er hvor i prosessen dextrose skal inn. Er det under kokingen i 15 min med 3 liter vann?
 
Hei dere!

Etter mange timer her på forumet så har jeg lært ganske mye. Vanligvis så brygger jeg med spraymalt når det kommer til ipa men i lager så anbefales det dextrose.

Skal brygge dette ekstraktbrygget:
Gold Lager ekstraktsett - Ølbrygging AS

Spørsmålet mitt er hvor i prosessen dextrose skal inn. Er det under kokingen i 15 min med 3 liter vann?

Dette blir vel en "Bud light"-type lager, da. Og ja, druesukkeret skal nok koke 15 min, for sikkerhets skyld.
 
Hei dere!

Etter mange timer her på forumet så har jeg lært ganske mye. Vanligvis så brygger jeg med spraymalt når det kommer til ipa men i lager så anbefales det dextrose.

Skal brygge dette ekstraktbrygget:
Gold Lager ekstraktsett - Ølbrygging AS

Spørsmålet mitt er hvor i prosessen dextrose skal inn. Er det under kokingen i 15 min med 3 liter vann?

Hvor ser du kok i 15min i fremgangsmåten der?

Kokingen i forkant her er vel bare for å få rørt ut ekstraktet og sukker/spraymalt lettere? Eller muligens for å komme nære gjæringstemperatur for overgjærede kit.
 
Tilbake
Topp