Elektrisk meskerører

Du kan eventuelt prøve å lage en trakt eller rutsjebane som du tilsetter både varmt vann til innmesk og malten i, slik at den fuktes før den detter ned i meskekjelen. Ganske vanlig i større bryggerier :)

Edit: noe slikt for eksempel:
main.php

http://www.ukhomebrew.info/index.php?option=com_gallery2&Itemid=26&g2_itemId=998

Vann først, og deretter malten, MYE enklere å røre ut :)
Men kun til innrøring trenges heller ikke den motorkraften jeg forespeiler :)

Jeg har ikke lest hele tråden her, så sorry om jeg skriver noe obvious.. Jeg bruker en god gammeldags meskespade, bare i rustfritt stål (flatklemt rør, enkelt og greit) men har tenkt på dette en gang selv også.. Hva med gjennomføring for en propellaksling til en båt? eller evt en kamakselring fra en bil? det forutsetter jo at du har litt å hjelpe deg med for å lage en rustfri aksling da, men hva motor angår... tja, alt etter hvor kraftig du trenger, så kanskje en gammel kenwood-mikser?

Eller berre hekte ein påhengsmotor på kanten av meskekaret. Bazookascreen på kjølevatnvatninntaket så kan du stegmeske med varmen den avgir :eek:

Evt biltema din elmotor til båter :)

Nei, det letteste for min del er nok den løsningen digitale.com hadde med aksling som er sveis og stikkaksling til røreren, evt en malthydrator som er linket over. Får høre med gamlingen om han har en elmotor som kan brukes. Han har i hvert fall gamle rustfrie hydraulikkrør i ulike dimensjoner.

takker for alle gode forslag, nå vet jeg hva en hit and miss motor er og :)

9b78bf4bb64fcb88448dfa0a5c0e5439.jpg
51fd6ae7cfc8477331816d7b3ab2faf4.jpg
25f49da97e8f1825137dd5a9db5a3147.jpg
c57e172f2ea45654e35e4afdefa4013d.jpg

Blåkopi av et tysk system som selges til 25-500L anlegg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp