Mørtelblander til lufting

Ketil skrev:
http://www.welduk.com/Results1.asp?Category=37
Betaler ikke engelsk VAT. Frakt £5,99. Du må sende mail, også sender de en link til Paypal. Rett i postkassa uten noe moms og annet.
Kr 267 for flaska og kr 139 for luftesten. I følge info jeg fant på amerikansk forum, holder flaska til 10 til 15  av typen 5 gal brygg. Lar det bruse i ca et minutt. Det skal vistnok holde.
Countries Outside UK

Sorry we are currently unable to process orders outside the United Kingdom from this Web Site. Please contact us at Enquiries@WeldUK.com including your delivery address and products you wish to order. We will contact you with a correct quote for your order.

We apologise for any inconvienience this may have caused you.

Det er bare å maile videre her ?? så går dette iorden ......

Dæven, det så kjekt ut!
Men er alle koblinger og slanger og slikt for oksygenbruk? Om ikke - for å ta en Ludvig: "ekke det fa'li a?"

Leste denne tråden om Jula sin oksygenflaske: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,3703.0.html
... og etterpå følte jeg det litt sånn at det kanskje var like greit å bruke akvariumpumpe,hehe. Det er nok bare jeg som er hysterisk - men er flaska og stæsjet laga for dette bruket? Virker jo som en veldig grei løsning, men bekymra som jeg er vil jeg bare forsikre meg om at det er helt safe først, hehe :)

Ingen problemer med rust, etter bruk skylles den i kokende vann og henges opp og når den skal i bruk igjen skylles i kokende vann og sprayes med sterkrens noen ganger før den kommer i kontakt med vørteren.

Takk!
Når den er i bruk - blir den da liggende på toppen, i vørterskorpa? Om så er: hvilket triks bruker du for å få den godt nedi vørteren?

Har droppa akvariepumpe med filter og brusestein av hovudsakleg to årsaker: usikkerheit rundt kor mange gongar ein kan bruke filteret før det ikkje lenger er sterilt og fordi brusesteinen blir fort øydelagt når den skal koplast frå slangen.

Som Sverre K brukar eg batteridrill og mørtelblandar. Kjøp ein god batteridrill så kan du bruke den til mykje anna. Mørtelblandar kostar vel ein knapp hundrings, trur eg det var. Eg reingjer og desinfiserer den på same måte som Sverre, og den ser framleis ut som ny. Erfarer god skumming før plassering i gjæringsskapet og god utgjæring som treff ønska FG ganske bra. Ansvaret for det lille avviket skuldar eg på for dårleg kontroll med mesketemperatur.

audun! skrev:
Takk!
Når den er i bruk - blir den da liggende på toppen, i vørterskorpa? Om så er: hvilket triks bruker du for å få den godt nedi vørteren?

Jeg har bare gode erfaringer. Bruker samme filter 10 ganger. Ingen problem. Jeg kjøper lufte Stein i dyrebutikler. Kjøper litt større og den detter rett til buns :). Brukte en liten fra petit først den måtte jeg feste til en teskje for at den skulle synke.

Jeg starter pumper med engang jeg tapper over til gjæringskar. Slik at jeg lufter vørteren med engang den kommer nedi gjæringskaret. Pumpen går i ca. 30 minutter.  Dette syns jeg er gode greier og funker veldig bra.

Tilbake
Topp