Mørtelblander til lufting

Bruker en mindre en på en batteridrill og det funker fint for meg.  Visper vel rundt 5 min og det skummer som bare f.. så jeg tror det blir pisket inn nok oksygen.

Er ikke mørtelblandere ofte forzinket? det er vel noe man helst skal unngå
Luftesten bruker bortimot en time på å nå maksimal oppløsning etter hva jeg har hørt

jan ivar skrev:
Er ikke mørtelblandere ofte forzinket?

Godt poeng. Blir mer nysgjerrig på pumpe nå, i grunn  :) Men jeg har aldri vært borti det før - veit ikke engang hva en luftestein er og hva den gjør. Ser de har en del forskjellig på petit: http://petitagentur.mystore3.no/categories/lufting-av-vorter
... og at de har noe stæsj på bryggselv óg: http://www.bryggselv.no/products/beluftningsstein-2-micron
Er det noen som har mulighet til å si meg hva jeg trenger og hvordan det fungerer i praksis?

Dovre skrev:
Kva gjer dei på kommersielle bryggeri?

Der går det i tilsetning av rein O2, går jeg utifra.

jan ivar skrev:
Er ikke mørtelblandere ofte forzinket? det er vel noe man helst skal unngå
Luftesten bruker bortimot en time på å nå maksimal oppløsning etter hva jeg har hørt
I how to brew med John palmer nevner han at man har oppnådd nødvendig oksygen nivå ett 30 minutter.
Tror ikke det er nødvendig med 1 time..... Noen som har forsket på dette?

Det er vel en malingsblander som jeg bruker og den er rødmalt.  Nå har ikke jeg gjort noe forsøk på å få tak i datablad på hvilke farlige stoffer som den malinga klan inneholde men vi har ikke merket at vi er blitt spesielt værre hva angår galskap hverken jeg eller Kvinnen i huset. :)

Sverre K skrev:
Det er vel en malingsblander som jeg bruker og den er rødmalt.  Nå har ikke jeg gjort noe forsøk på å få tak i datablad på hvilke farlige stoffer som den malinga klan inneholde men vi har ikke merket at vi er blitt spesielt verre hva angår galskap hverken jeg eller Kvinnen i huset. :)

Du merker det lettest på kvinner, men det går i sykluser.......

Hehe... ^^

Jeg kjøpte meg en sementvisp (eller hva det nå kalles) til kr 130 eller der omkring. Denne kjører jeg med drillen. Jeg åpner lokket på karet noen cm, og durer i vei på full guffe i noen minutter, opp og ned, til armen blir av. De bryggene jeg har brukt denne metoden på, står ennå til lagring/karbonering, så vet ikke hvordan resultatet blir.

Ole Mørkved skrev:
Jeg har begge deler, og du kan jo gjette hvem av dem jeg bruker....

Bruker du begge to kanskje? Vil da svaret begge gi 100% riktig svar, er det så i dette tiflellet at uansett hvis du velger en av delene  så får du i allefall 50% rett?
Eller er det kanskje slikt at du bare bruker den ene? Hvis du da svarer begge to, vil du jo også få 50% rett. Men kan vi i dette tilfellet gå for en helgardering?
For max utelling ved at du bare bruker den ene pumpen , så må man jo velge en av delene forutsatt at du bruker noen av dem? Vil da gi 100% og 0% rett i dette tilfellet.
Kan jo også være at dette bare er et lurespørsmål, og at du rister dunken som oss andre? Alt annet en "ingen av delene" vil jo i det tilfellet gi 0% rett..

Liker ikke slike gjettekonkuranser!!!

Sverre K skrev:
Det er vel en malingsblander som jeg bruker og den er rødmalt.  Nå har ikke jeg gjort noe forsøk på å få tak i datablad på hvilke farlige stoffer som den malinga klan inneholde men vi har ikke merket at vi er blitt spesielt verre hva angår galskap hverken jeg eller Kvinnen i huset. :)
Sverre K, har du problemer med rust på din blander? Jeg tok min ut av oppvaskmaskinen i dag, og så at maling var skallet av og det var antydning til rust enkelte steder. Ser ikke for meg at denne varer veldig mye lenger...

Hei Jørn
Her har du et billig og greit luftesystem med ren oksygen.
Flaske fra Jula, ventil fra England og luftesten fra Vin og Bar.

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    132 KB · Sett: 533
http://www.welduk.com/Results1.asp?Category=37
Betaler ikke engelsk VAT. Frakt £5,99. Du må sende mail, også sender de en link til Paypal. Rett i postkassa uten noe moms og annet.
Kr 267 for flaska og kr 139 for luftesten. I følge info jeg fant på amerikansk forum, holder flaska til 10 til 15  av typen 5 gal brygg. Lar det bruse i ca et minutt. Det skal vistnok holde.

Tilbake
Topp