Etter å ha brygget noen batcher med ekstrakt, noen vin sett og noen forskjellige prøve forsøk blandt annet lipton fersken iste i pulver (ble ganske godt) så har ønsket om å prøve seg på whole grain meldt seg...
Ettersom jeg er av typen personer som synes det er morro å lage ting selv, så faller jo såklart valget på å bygge seg et vvb Herms oppsett med mye inspirasjon hentet fra "theelectricbrewery" og mye forum lesing.
Så det ble en kjapp tur til rørleggeren og 4 vvb ble med hjem
Vinkelsliperen ble funnet frem og 150 liters beholderene mistet toppen en etter en. (den i forgrunden er fortsatt hel i påvente av bruksområde)
Så ble dem satt opp på forskjellig høyde for å føle litt på hvilken høyde som passet best på stativet som skal bygges til dem. Begynner å bli ganske enig med meg selv om at den tanken som står på gjæringsbøtta er den beste høyden. (Ca 45 cm fra gulvet)
Planen med tankene er utifra bilde HLT med herms koil , mesk og kokekjele, men er ikke 100% låst på det.
Planen er å ha 3 x 2000W elementer i HLT og Kokekjele styrt av PID, men dette er heller ikke noe som er fast bestemt, men ønsker uansett å holde meg under 16A kurs pr element.
Har tenkt å gå for tri clover koblinger på alle tankene som skal sveises.
Men har et par spørsmål som jeg håpet at noen har noen formeninger om:
Hvilken dimensjon bør jeg gå for på tri clover innfestingene?
Fordeler/ulemper med å ha vørter ut i bunnen av meskekjelen?
Håper på noen innspill
Ettersom jeg er av typen personer som synes det er morro å lage ting selv, så faller jo såklart valget på å bygge seg et vvb Herms oppsett med mye inspirasjon hentet fra "theelectricbrewery" og mye forum lesing.
Så det ble en kjapp tur til rørleggeren og 4 vvb ble med hjem
Vinkelsliperen ble funnet frem og 150 liters beholderene mistet toppen en etter en. (den i forgrunden er fortsatt hel i påvente av bruksområde)
Så ble dem satt opp på forskjellig høyde for å føle litt på hvilken høyde som passet best på stativet som skal bygges til dem. Begynner å bli ganske enig med meg selv om at den tanken som står på gjæringsbøtta er den beste høyden. (Ca 45 cm fra gulvet)
Planen med tankene er utifra bilde HLT med herms koil , mesk og kokekjele, men er ikke 100% låst på det.
Planen er å ha 3 x 2000W elementer i HLT og Kokekjele styrt av PID, men dette er heller ikke noe som er fast bestemt, men ønsker uansett å holde meg under 16A kurs pr element.
Har tenkt å gå for tri clover koblinger på alle tankene som skal sveises.
Men har et par spørsmål som jeg håpet at noen har noen formeninger om:
Hvilken dimensjon bør jeg gå for på tri clover innfestingene?
Fordeler/ulemper med å ha vørter ut i bunnen av meskekjelen?
Håper på noen innspill