Erfaring med spraymalt utgått på dato

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Ser i lokal butikk at deres spraymalt (500 gr. poser med vindu) gikk ut på dato i mars i år. Det ser elles ikke ut som om det har kommet noe fuktighet inn i posene. Malten ser m.a.o. tørr og fin ut.
Har noen erfaring med at slik spraymalt likevel kan brukes?
 
Hvis malt er matvare da kan du sikkert få det gratis hvis du spør. Det er ikke lov å selge etter at det har gått ut.  Du kan sikkert bruke det uten fare.
 
Huub skrev:
Hvis malt er matvare da kan du sikkert få det gratis hvis du spør. Det er ikke lov å selge etter at det har gått ut.  Du kan sikkert bruke det uten fare.

Som sunnmøring hadde jeg i alle fall tenkt å legge inn et skambud  ;)
 
Har selv brukt spraymalt ett og et halvt år etter utgått dato uten problemer, men du kunne sikkert fått en rabatt på utgått vare. Men igjen antagelig ikke noe ulempe med å bruke det hvis pulveret virker tørt og smidg.

m.
 
FrodeSy skrev:
Huub skrev:
Hvis malt er matvare da kan du sikkert få det gratis hvis du spør. Det er ikke lov å selge etter at det har gått ut.  Du kan sikkert bruke det uten fare.

Som sunnmøring hadde jeg i alle fall tenkt å legge inn et skambud  ;)
Som nederlender vil jeg få det gratis. (betyr kr. 0) ;)
 
Huub skrev:
FrodeSy skrev:
Huub skrev:
Hvis malt er matvare da kan du sikkert få det gratis hvis du spør. Det er ikke lov å selge etter at det har gått ut.  Du kan sikkert bruke det uten fare.

Som sunnmøring hadde jeg i alle fall tenkt å legge inn et skambud  ;)
Som nederlender vil jeg få det gratis. (betyr kr. 0) ;)

Ha, ha, ha  ;D
Men husk, du måtte ha prutet med en sunnmøring :jaha:
 
Tilbake
Topp