Erfaringer med Kina fat og deler?

Jeg lurer på om noen her har erfaringer med deler til corneliusfat fra Kina. Tenker mest på inn og ut ventilene, men også lokk og hele fat.
 
Kina fat skal ein være forsiktige med. Kan vere bra.......


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg kjøpte corneliusfat, koblinger og regulator fra brygging.no. Viste seg at hele pakka var kinaprodusert. Lekkasje overalt, utstyret var tilnærmet ubrukelig så måtte kjøpe nytt kvalitets utstyr fra bryggselv.no (til samme pris som kinadritten fra brygging.no)
 
Vestbrygg selger kina-fat så kjøpte et sånt uten at vi fikk med oss at det var kina-vara. Men det føles ut som det er helt ok kvalitet på det og har ikke hatt noen problemer so far (men det har ikke varit mye brukt). Ville bestillt AEB fat fra Petit eller Bryggselv hvis jag hade varit deg.

Det er ikke samme gjenger på det kina fatet jag har og mine AEB fat.
 
Tilbehør til corneliusfat er det ingen problem å kjøpe fra ali eller ebay. Men fat er litt ymse. Har sett fat som har så stor sveis/skjøt at en forstår at her er noe galt. Og har sett såkalte kina fat som har sett meget bra ut.. Men vanskelig å vurdere når en aldri har sett fatene.

Men når prisen blir omtrent samm som gode aeb fat så hadde iallfall ikke tvilt og kjøpt skikkelige fat. Engangs investering som en ikke vil angre på..

Easybrew
 
Tilbake
Topp