Erfaringer med pumpe?

Har en nesten lik den fra Bryggselv men kjøpt på Bryggeland. Kjøpte også to små Kinapumper som backup. Bruker nå kun Kinapumpene. 'Den store' er nå blitt backup.
Har ikke målt faktisk effekt, men er storfornøyd med 'den billige dritten' :)
 
Jeg har brukt denne
7a90a8271123bbba9e16d3fbd94c1e1d.jpg
men den orker ikke all verden. Må ha ei som gjør jobben :)

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
 
Har også begge deler. Den fra ølbrygging.no og ei 24 volt kinapumpe. Er imponert over den lille kinapumpa. Den er kraftigee enn den store. Bruker den riktignok kun til å sirkulere vann i hlt samt å pumpe meske og skyllevann over til mesketanken.
 
Jeg bruker 2 stk 24 V trinnløst regulerbare Kinapumper. Den ene pumper varmtvann som kan være fra 60 til 95 grd C. Den andre pumper vørter ifm resirkulering av mesk samt ved slutten av koking og ved kjøling. Det betyr at den pumper 100 grd C vørter med til dels mye humlegrums. Jeg har ikke opplevd noe trøbbel med disse og det er bra trøkk dersom jeg stiller dem på fullt.
Jeg har også hatt en 12 V versjon av de samme pumpene. Den hadde en tendens til å stoppe når den ble for varm. Det er dessuten mye mer trøkk i 24 V versjonene, så jeg anbefaler dem.
 
Jeg tenker på å kjøpe noen kina 24V pumper som anbefalt i denne tråden. Har en del testing med vann/vørter jeg vil gjennomføre og vil ikke punge ut for 2 x Chugger eller march eller så før jeg vet at det er gjennomførbart. I den forbindelse følger jeg linken til eBay (den litt eldre over her) og har synset meg frem til noen pumper i forhåpentligvis samme kategori som over dog har jeg ikke helt bestemt meg enda. Dersom noen har noen oppdaterte gode tips på slike pumper som også kan brukes til kokende vørter og vann settes det pris på!
Men, hva slags strømforsyning benytter en til disse pumpene? Har noen tips til meg på dette?
 
Har hatt 3 stk. av den kinapumpen 24v som på bildet over her og alle tok kveld. var nok for små til vårt bruk..
Har en fra ølbrygging og har litt problemer med at den ikke vil starte av og til,står bare å burer...Så det var en til som hadde det problemet..

Har 3 stk. av disse ,di har fungert meget bra..har kjørt filtrering på øl i 2-3 dager i strekk(ut fra tank-->pumpe-->filter--Inn på tank) uten noen problemer..
Har og brukt di på kokende vørter uten noe problemer ..
http://mesterbrygg.no/pumpe-og-sprayball/22-meskepumpe.html?search_query=pumpe&results=3
 
Sist redigert:
Meget stillegående,og kan strupes..
Eneste er at det kan komme vann/vørter til lagrene på denne vist det renner over utsiden av pumpen,fikk vi erfare,men det var ganske enkelt å bytte lagre i den..står pumpen tørt så er dette ikke noen problem..
Vi har pumpene montert direkte i bunn av vv kjeler så det hender det renne litt vann/vørter ned langs tanken og ned til pumpene under brygging/rengjøring..
Vi la en gummi pakning mellom motor og pumpe hus så ble det problemet borte...
 
Terje..
På bildet ser det ut som innmaten forsatt er plast på den der..så det eneste du får er kraftigere tilkoblinger.. men jeg kan ta feil..
 
@Terje J når du sier ikke helt kosher på kokende vørter, snakker vi da om ubrukelig eller? Pumpen jeg ender opp med bør helst kunne sirkulere under kok tenker jeg!
 
@Terje J når du sier ikke helt kosher på kokende vørter, snakker vi da om ubrukelig eller? Pumpen jeg ender opp med bør helst kunne sirkulere under kok tenker jeg!
For De fleste av disse billigpumpene så sier leverandørene at de er beregnet for bruk opp til 80gr. Den jeg linket til skal være ok til 140gr ifølge leverandøren. Pumpehuset er i SS, vil anta at innmat og er i et egnet plast/keramiske materiale.
 
Jeg er fremdeles fornøyd med Kinapumpene jeg linker til over. Den pumpen som pumper kokende vørter har hatt en feil med opplagringen til skovlene. Det var imidlertid bare å skifte inn skovlene fra en 12 V pumpe jeg hadde liggende. Det kan altså lønne seg å ha en i reserve. Det er veldig bra trøkk i pumpene mine.
 
Byttet skovlene jeg og i 2 av kina pumpene jeg hadde,men motor spolen smeltet til slutt,skjedde med alle 3 jeg hadde..luktet bø-fant..
Det er bra trykk i di som du sier så synd di ikke holder lenger..like bra trykk som i di store vil jeg tippe..
Det er vel derfor di røk..for mye power i liten pakke.. kjøre di et par volt under spec. er nok lurt..
 
Tilbake
Topp