erfaringer rundt villa-bryggeriet

Hei lurte på om noen har noen fler erfaringer rundt villa bryggeriet fra stana?
har lest litt på forumet men lurer på om det er fler som har erfaringer på dette oppsettet
 
Jeg bruker villabryggeriet fra stana, og er veldig fornøyd. Det er ikke så fancy som speidel, men gjør jobben for meg. Jeg har ikke prøvd noen andre typer da. Etter at jeg modifiserte silbunnen ved å sette på bein og håndtak er jeg veldig fornøyd.

Bryggeriet er ikke så fancy, men gjør jobben for meg.
 
Det kan jeg og bekrefte. Jeg er veldig fornøyd med det, men har i tillegg til å modifisere silbunnen så har jeg isolert begge kjelene for å få raskere oppkok og mer stabil mesketemp.
 
så termostater og varme element fungerer fint , har hørt om litt problemer med de, er jo ikke like fancy som speidelen men gir jo fler muligheter i forhold til malt størelse osv?
 
Jeg satt inn fem skruer som bein, slik at sila sto plant ca 5 cm over bunnen. I tillegg satt jeg inn en øyemutter på oversiden så det ble enklere å få sila ut.
 
4fa0f074-b86c-e21e.jpg


Slik står mitt villabryggeri.
Er godt fornøyd med utstyret.
Sikkert enklere med Speidel, men jeg får godt øl ut av dette utstyret og er happy med det. :)
 
så jo kjempegreit ut det , spørs vel ikke om jeg går for dette gitt. får jo både råd til dette  og oppset for fat og kran for samme pris som en speidel
 
Tilbake
Topp