Etiketter

Ser på bilder rundt om kring at mange lager etiketter til flaskene sine, jeg er nybegynner, men kunne tenke meg og vite litt mer om etiketter til ølflasker ? Noen som kan hjelpe ? :skaal2:
 
Bare lek deg med Photoshop eller annet bildebehandlingsprogram, tekstbehandling, eller god gammeldags penn/pensel.
Skriv eventuelt ut og klistre på med limstift. Da er du godt i gang. :)
Jeg forsto ikke om det var noe konkret du lurte på, hvis ikke er dette en grei universaloppskrift.

Her er det også en gylden mulighet for inkludere barn og familie i bedriften.  ;D
 
Prøv: http://www.says-it.com/seal/

Der kan du lage etiketter gratis!     
 
(klippet fra Erlendso på ølportalen)

Ellers lager jeg mine i Microsoft Publisher.  Beersmith har også noen templates du kan laste ned, da får du gammeldagse ovale etiketter hvor du kan endre garger og tekst etter eget ønske.  myownlabels.com lar deg også designe etiketter, men så skal du kjøpe selve lappene fra dem igjen.  Ikke direkte billig.

mvh Trygve
 
Her er det enda en sånn side, som har veldig mange maler til øletiketter!

http://www.beerlabelbuilder.com/
Velg 'Jumbo' og update preview, og så er det bare å høyreklikke og 'save as' for å lagre etiketten på dataen. Etterpå kan man f eks bruke Photoshop eller Gimp for å fullføre arbeidet og skrive ut etikettene.
 
På Binders selger de etiketter. "Avery" A4 ark inndelt i ruter med lim, feks No. 3660 (97x67,7 mm 8 stk) eller No.3661 (70x6,77 mm 12 stk). Gule pappbeholdere med 100 ark. Tror det koster 250-300kr. Du kan også laste ned gratis programvare. Bruk programmet til å printe ut på litt tynt papir og bruke skummet?melk som lim fungerer også. Selv om fargene som ikke er vannfast kan gli litt ut.
Til kegs bruker jeg C 2542 (2 stk 178x127 mm). Da får jeg 2 etiketter pr ark som jeg fester med tape på fatene.
janh
 
janh skrev: