Etiketter

Ser at det har vært noen tråder tidligere om dette, og de fleste kommer med gode svar om programmvare og sider som genererer etiketter. Dog er det lite løsninger for oss uten laserprinter, kun med en billigere blekkvariant.

Er det virkerlig ingen som produserer flaske etiketter til en overkommelig pris?
 
Jeg bruker blekkprinter. Med vanlig papir blir det så som så kvalitet, og etikettene tåler ikke kondens uten å "blø". Men, tynt fotopapir (170g) blir det smashing, OG etikettene tåler mer temperatursvingninger. De blir litt vanskeligere å fjerne, men fortsatt ganske lett.
 
Er det virkerlig ingen som produserer flaske etiketter til en overkommelig pris?

Jeg jobber i Skilt & Dekor yrket, og problemet er rett og slett at det nesten ikke er mulig å produsere etiketter til fornuftig pris.

Man bruker ca 1 time på jobben. a 690,- +mva.

I tillegg så ønskes det ofte at etikettene blir designet, dette tar også en timestid.

Så er det materialvalg, her er det alt fra 200,- til 650,- kr i forbruk for røflig 50-100stk etiketter. Og da blir det for dyrt.

Ordrer under kr 1000,- er ofte litt "styr" å ta fatt på, når man kan fokusere arbeidskraften mot andre jobber å tjene en god del mer penger.

Produserer selv etikettene våre på folie ofte, men det er litt "overkill"

HERMA etikettpapir er ofte like bra, om du får lagt opp malen skikkelig i Word.

Ett god alternativ er å henvende seg til land med lavere kostpris. Vi bestiller ofte fra leverandører som har produksjonen sin i Danmark / Polen osv.

Nå vet jeg ikke om det er mulig for en privatperson å bestille fra dette firmaet, men du kan sjekke ut lasertrykk.no

Kanskje det er litt forbeholdt store produksjoner der.

Alternativt, se www.markmaster.no
Dette er en bekjent som spesialiserer seg på label produksjon. Han har også utviklet egen Designlab online, som du kan lage etikettene selv og sende til bestillling. Merk at denne fremdeles er i testfasen.

Lykke til!
 
Sist redigert:
Jeg bruker blekkprinter. Med vanlig papir blir det så som så kvalitet, og etikettene tåler ikke kondens uten å "blø". Men, tynt fotopapir (170g) blir det smashing, OG etikettene tåler mer temperatursvingninger. De blir litt vanskeligere å fjerne, men fortsatt ganske lett.


Topp! Takk!

Og dette limer du på med lim/ egg/ melk?
 
Mange gode svar her, takk for det!
Designdelen skal nok gå fint, størst utfordring med å få til "proff" kvalitet på selve etiketten.

Hadde vel håpet det var en godt skjult produsent av "proffe" etiketter som jeg bare ikke fant..
 
Mange gode svar her, takk for det!
Designdelen skal nok gå fint, størst utfordring med å få til "proff" kvalitet på selve etiketten.

Hadde vel håpet det var en godt skjult produsent av "proffe" etiketter som jeg bare ikke fant..

Om du bor i nærheten av noen som driver med skiltproduksjon / allkopi. så kan du jo sjekke om dem er villige til å printe det du leverer inn, og at du skjærer det opp selv. Så lenge du lager firkantede design, så er det greit å skjære dem til selv. Sparer nok litt på det.
 
Jeg designet etiketten selv, kjøpte billig glossy klistremerkepapir på eBay til 150 NOK for 50stk.
Skrev ut på en standard multiskriver med blekk. Fikk plass til 12 etiketter på et ark. Testet også limet, fikk det lett vaska bort med Zalo.
Kjøpte her, fra Kina:
http://www.ebay.com/itm/181480599564?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Synes resultatet ble veldig bra. Mitt brygg nr 2 ble satt i går og har allerede starta på ideprosessen til etiketten :).

IMG_7902.jpg kvitveis_label.png
 
Noen som vet om noen norske butikker/nettbutikker som selger etiketter (evt papir) som fungerer greit å brukes sammen med en blekkskriver?
 
Bruker Illustrator til design, kopimaskinen på jobb til print på vanlig papir og limstift. Litt ujevn kvalitet på lim, men har funnet en litt stor stift, grå i fargen, som funker bra. Skjærer til med linjal og Stanleyknivblader. Tar litt tid, men er terapi i en litt stressa hverdag :)
Her er et par eksempler på etketter:
Etikett_Amber_Bjork_Batch¤12.jpg Etikett_Highland_Batch#11.jpg Etikett_Island_Porter_Batch#8.jpg Etikett_Island_Pride2_Batch14_ferdig.jpg
 
Tilbake
Topp