Extra Light vs Light Sprayamlt - Muntons

Hei!

Jeg har planer om brygge et nytt øl i dag og tanken var å brygge et engelsk brown ale. Jeg kjøpte et Muntons Nut Brown Ale sett og jeg har tenkt til å tilsette humle (East Kent Goldings Pellets) og Light spraymalt. Men desverre så fikk jeg tilsendt feil type spraymalt, jeg fikk extra light istedefor light.

Er det noen som vet hva slags konsekvenser det vil innebære å bruke extra light framfor light? Vil jeg få en pale ale istedefor brown ale?

Takker for svar :)
 
joninge skrev:
Hei!

Jeg har planer om brygge et nytt øl i dag og tanken var å brygge et engelsk brown ale. Jeg kjøpte et Muntons Nut Brown Ale sett og jeg har tenkt til å tilsette humle (East Kent Goldings Pellets) og Light spraymalt. Men dessverre så fikk jeg tilsendt feil type spraymalt, jeg fikk extra light istedefor light.

Er det noen som vet hva slags konsekvenser det vil innebære å bruke extra light framfor light? Vil jeg få en pale ale istedefor brown ale?

Takker for svar :)

Niks, forskjellen er ganske liten. Fargestoffene får du hovedsaklig fra ølsettet, ikke spraymalten. Kjør på, og lykke til! :biersmile:
 
Tilbake
Topp