Familiebålbrygging i Østmarka 25. mai

Tor.

Norbrygg-medlem
Norbrygg Oslo inviterer til familiebålbrygging i Østmarka 25. mai.

Vi går samlet fra Rustadsaga kl 10.00, og det er ca 2,5 km i snilt terreng til bryggeplassen. Bryggingen skal foregå på Bremsrud ved Nøklevann. Der er det godkjent bålplass, benker, plass til telt, trær til hengekøyer og finfin badeplass for 10-sekundersbad.

Det skal brygges tradisjonsøl, og foreløpig plan er å brygge to brygg parallelt, en med 100% Bonsak Salome pale malt og en med 100% Bonsak Fairytale ale malt. Begge batchene splittes på fire og gjæres med Gjernes, Ebbegarden, Framgarden og Skare. Takk til @Svein Arild for kveik. Vi fordeler vørter og kveik på deltakerene, også blir det vel behov for en liten smakesamling senere.

Dette blir et familievennlig arrangement med steking av pølser og pinnebrød.

Påmelding: Kjøp billetter: Familiebålbrygging i Østmarka
Praktiske detaljer kommer senere.

Gjeldende status påmelding: 7 bryggere og 12 familiemedlemer (6 voksne, 6 barn)
18f608d3c824a11c8d48c60aef1845c0.jpg
d4dec970b6ca1d6d33868fdce9134716.jpg
f5c1a8adae7be123e9842a3bc0344308.jpg
 
Planen for undertegnede er å dra inn på fredag og overnatte,enten i telt eller hengekøye. Det er glimrende muligheter for fiske i Nøklevann for de som har lyst, bare husk å kjøpe fiskekort først. Du kan f.eks betale fiskekort med SMS, all informasjon finner du her

peram
 
Sist redigert:
Arrangementet flyttes til Rundvannet, som ligger litt nedenfor Østmarkkapellet. Turen starter ved Grønmo utfartsparkering, og det blir ca 2 km å gå, enten på stor sti eller grusveg.
Årsaken til flyttingen er et terrengsykkelritt som skal gå rundt Nøklevann på lørdag.
Maltet er klart, alle kveikene har Mariaue og Yr melder perfekt bryggevær.
5bfa9be9c67ef6bc3084e3b755a732a4.jpg
 
Sist redigert:
Det ligger an til at vi blir 21 deltakere med stort og smått. (Fortsatt åpent for påmelding ;)).
Brann- og redningsetaten har ingen innvendinger mot storstilt bålbrenning og det strøymar på med meldinger fra bryggere som skal bidra med det ene og det andre. Begynner nesten å glede meg litt jeg! :)
 
Obersten har et problem her ja. Dere blir lurt med til et treff hvor det er mange mennesker i "alternative klær" og langt hår som har felles grunnleggende verdier som tar slutt etter tenårene, som samles rundt et bål, og fyren som kan kun to sanger på kassegitar er den som trakterer den, mens resten synger med og ser litt filosofisk inn i bålet og alle må skåle med ingefærølen sin og være enig i at de er en del av et flott fellesskap, ja faktisk så flott at man kan kalle det for en familie.

Pluss at man faktisk bruker en trebarnsfamilie som ved.
 
Obersten har et problem her ja. Dere blir lurt med til et treff hvor det er mange mennesker i "alternative klær" og langt hår som har felles grunnleggende verdier som tar slutt etter tenårene, som samles rundt et bål, og fyren som kan kun to sanger på kassegitar er den som trakterer den, mens resten synger med og ser litt filosofisk inn i bålet og alle må skåle med ingefærølen sin og være enig i at de er en del av et flott fellesskap, ja faktisk så flott at man kan kalle det for en familie.

Pluss at man faktisk bruker en trebarnsfamilie som ved.
Sist en oberst skulle ha meg med og fyre bål var det lite kumbaya og mange armhevinger. :(
 
Landets forsvar og opptrening til det er da god grunn!

Det er også god grunn til å hjelpe til med å ta vare på miljøet (hadde siviltjeneste på Bellona) :p

Jeg søkte faktisk jeger/oppklaring, men havnet i saniteten, etter først å havnet i panserbataljonen (men der skulle jeg kjøre lastebil :( )Og jeg som synes sprøyter er ekkelt, good call! Da var det sayonara.
 
Tilbake
Topp