Fatvasker

Andrimner

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg er på utkikk etter en ny fatvasker. Så langt har jeg brukt en SS Brewtech Kegwassher, men den er jeg helt UTROLIG misfornøyd med. Hovedproblemet er at det er umulig å feste CIP-kula på en måte som gjør at den sitter fast, så plutselig «skytes» den av under vask, og så står pumpa og sender en stråle rett opp i stedet. I dag slapp den taket 3 ganger på 30 sekunder, og da kjente jeg at tålmodigheten var slutt.

Så hva er å anbefale av fatvaskere for tiden?

Hei,

Jeg er på utkikk etter en ny fatvasker. Så langt har jeg brukt en SS Brewtech Kegwassher, men den er jeg helt UTROLIG misfornøyd med. Hovedproblemet er at det er umulig å feste CIP-kula på en måte som gjør at den sitter fast, så plutselig «skytes» den av under vask, og så står pumpa og sender en stråle rett opp i stedet. I dag slapp den taket 3 ganger på 30 sekunder, og da kjente jeg at tålmodigheten var slutt.

Så hva er å anbefale av fatvaskere for tiden?
Har du prøvd gjengeteip?

Vaske innvendig i fatet er best med vaskemiddel (favoritten din som er lett å skylle bort), og en oppvaskkost eller børste.

Et par ganger i året kjører vi alle fata gjennom en sånn vasker som det her, men vi rengjør alle fata først med varmtvann, så pbw varmtvann og børste, før vi setter den på skylleren. På denne passer også en CIP ball om man vil det.

Bruker også Bucket Blastern. Kjempefornøyd!

Vasket 8 fat i går, byttet vann en gang, iom to av de var grumsete. Skyller først, da.
Sjelden jeg må bruke børste.

Vasker alle fat etter bruk slik, men samler opp litt.

Sist redigert:
Tilbake
Topp