Felles fellesinnkjøp av malt?!?

Vin & Bar er jo ute med superfin pris på malt i sekker.  Dersom noen av dere er interessert i mindre enn 25kg av en type, kan dere ikke legge inn hva/hvor mye dere kan tenke dere her (gjerne fra/til i antall kg), så kan vi se om vi ikke kan få kabalen til å gå opp?  Er jo _litt_ drøyt med 25kg spesialmalt av hver type for de fleste av oss...

Det praktiske finner vi alltids ut av.

Dette gjelder seff kun for medlemmer av NRBL! :)))

MVH

Morten M
 
Ja, jeg er gjerne med på å dele litt på sekkene. 25 kg er ganske mye, i hvert fall for meg. Men jeg vet ikke helt hva jeg trenger.. Jeg er med på alt egentlig, man får vel sikkert brukt det til ett eller annet.

Men om noen skal ha:
- hvete
- munich
- crystal
- sjokolade

så blir jeg veldig glad..  ;D
 
I og med at det er avklart at det er typene som er listet opp i innlegget fra V&B ( - ikke det som står på Fawcett's hjemmesider) som gjelder, så oppsummérer jeg slik:

Roger har i annen tråd meldt interesse for:

Vienna, Munich, Cara, Crystal og Chocolate

Eirik: Jeg har en uåpnet sekk med hvete (Fawcett) som du gjerne kan få ønsket antall kilo fra.

Dersom jeg ikke hører noe mer i denne tråden i løpet av det neste døgnet, så bestiller/betaler jeg vaffal for en sekk av hver av de fem typene over - fordeling finner vi ut av når det er kommet.

MVH

Morten M
 
Gentlemen!

Da er følgende bestilt og betalt:

Vienna
Munich
Cara
Crystal
Chocolate
Roasted Barley (Jeg bruker noe av denne fra tid til annen, så dersom noen vil ha litt av den så er det greit - ellers går det nok med her i gården)

Vi ordner fordeling/henting/betaling når det er kommet.

MVH

MM
 
Gentlemen!

Da har jeg hentet malten, med unntak av Roasted Barley, som de får ned fra lageret til imorgen tidlig.  Dere er velkomne til å komme innom idag/imorgen for å hente.  Hvis noen kan stikke innom V&B og hente den siste sekken før de kommer hit, så hadde jo det vært supert.  Tør ikke ta på meg mer nå - det neste døgnet blir litt tettprogrammert...  Forlater ranchen imorgen ca kl 1600, med kurs for OSL-CPH-PEK-KIX og kommer hjem først 13/10, så hvis dere vil ha malt før jeg drar, så er det bare å hive seg rundt.

Ring gjerne før dere kommer, for jeg kommer til å suse litt frem og tilbake og organsiere.

Husk å ta med poser/bokser til malten.

MVH

Morten M

M 450 22 410
 
Bah, henger på jobb når du er hjemme. Men kommer å henternår du er tilbake. Her skal det brygges..  8)

Det var da litt av en langtur du skulle på også da..
 
Gentlemen!

Da er jeg tilbake i landet, siste sekk er hentet, Dragen er kommet tilbake fra studieopphold i DK og det er positivt med litt kjapp avhenting av det dere ønsker av malt - var visst ikke spesielt populært med 6 sekker malt i entréen, fant jeg ut... ;-/

Så - ta kontakt og hent ved første passende anledning.

MVH

Morten M
M 450 22 410
 
Ha, da har jeg endelig kommet igang med å bruke opp all denne malten. Tok litt mer plass en beregnet, men det tar vel ikke så lang tid før man har drukket opp en del av det. Utrolig deilig følelse å ha masse malt i huset uansett.

Men, bare en liten advarsel: i Vienna'en min dukket det opp to stykk småstein(!). Jeg vet ikke om det er vanlig når man kjøper sekker? Jeg så de heldigvis før jeg sente de ned i mølla, tror de hadde satt seg ganske godt fast om de hadde blitt med hele veien. Noen som har opplevd noe tilsvarende?
 
Jepp, rett som det er kommer det et skarpt "knekk" i det ellers herlige lydbildet av malt som knuses. Lever i håpet om at malten er siktet såpass fint at det ikke er risiko for større stener - da er jeg redd for at møllen gir fra seg et betydelig høyere og dyrere "knekk".  Bruker selv en batteridrill som kraftkilde (199,- på et eller annet utsalg) og det går så det suser - slutt på støl høyrearm.

MVH

Morten M
 
Tilbake
Topp