Felleshandlings av erlenmeyerkolber, Oslo

Rolf

 
[size=16pt]Edit: da har mange nok meldt sin intresse, så av hensyn til at jeg skal greie å gjennomføre dette uten at det blir for mye rot tenker jeg at vi stopper der når det gjelder hvem som er med.[/size]


Hepp!

Jeg har planer om å bestille noen deilige erlenmeyerkolber fra http://www.fybikon.no/. De selger kun til privatpersoner etter avtale og minste ordresum er 500 eks. mva.  Såh! Da trenger man flere som vil være med. Jeg kan godt bestille inn dersom flere vil ha, så tar vi overlevering i Oslo sentrum. Jeg kan godt legge ut i all den tid vi ikke er så mange som skal ha, men om det er mange så er ikke det så aktuelt...

Prisene er som følger, uten moms og frakt, dog med forbehold om at de ikke endrer priser om kun kort tid:

2-liter: 78
3-liter: 180
5-liter: 345

Momsen dekkes av den enkelte mann, frakten deler vi.


Edit igjen:

Vi kjører Chemi-Teknik da de kan levere nå, prisene er hakket høyere, men da slipper vi frakt og da ender vi vel opp omtrent på samme nivå uansett. Jeg lar denne stå til over helgen, så bestiller jeg på mandag.

Prisene med moms og rabatt fra Chemi-Teknik AS:
435 for femliteren
265 for treliteren
135 for toliteren

35 for en magnetstav på 4 cm, 45 for en på 5 cm. Gummipropper i alle formater skulle han også skaffe om folk ønsket.


Edit2:

5-liter:
Martin E, + et par magnetstaver og passende gummipropp
Ølvind, + et par 5-cm magnetstaver
Brunbjørn, + passende propp
Günther

3-liter:
Dag,
Jonas K. L.,
Rolf,
Lennarky
FrodeNor,  + et par 5-cm magnetstaver og passende gummipropp
larsjg
Oddlo

2-liter:
Riis'en,
Roba, en magnetstav 4 cm og en på 5 cm
 
Se her var interessen i orden ja! Nå er vi mer enn nok til å dekke minimumsbeløpet, så da ringer jeg Fybikon i morgen formiddag. Så kan det jo hende at de kan fortelle meg hva frakten blir på slikt at vi får litt mer visshet i sluttprisene. Hvis det er mange etternølere i løpet av helgen så kan jo de kjøre en egen runde i neste uke... ;)
 
Oddlo skrev:
Kan godt hive meg på en 3-liter.

Bare for å være vanskelig, siden jeg ser du er registert et stykke unna Oslo, bor du i nærheten eller får noen til å hente i sentrum? Jeg tror dessverre ikke jeg orker styre med å sende varer hit og dit over hele Norge.

Edit: Husk også at disse prisene er uten moms og frakt da.. men er vel fremdeles under det som er vanlig andre steder. :)
 
Rolf skrev:
Oddlo skrev:
Kan godt hive meg på en 3-liter.

Bare for å være vanskelig, siden jeg ser du er registert et stykke unna Oslo, bor du i nærheten eller får noen til å hente i sentrum? Jeg tror dessverre ikke jeg orker styre med å sende varer hit og dit over hele Norge.

Edit: Husk også at disse prisene er uten moms og frakt da.. men er vel fremdeles under det som er vanlig andre steder. :)

Av tittel i inlegget så burde kanskje vi andre forstå at dette bare gjelder for de rundt Sinsen. Kanskje hadde det vært bedre om slike oppfordringer legges i det gjeldene Regionalt forum.. Bare en tanke.. :idea:
 
Rolf skrev:
Oddlo skrev:
Kan godt hive meg på en 3-liter.

Bare for å være vanskelig, siden jeg ser du er registert et stykke unna Oslo, bor du i nærheten eller får noen til å hente i sentrum? Jeg tror dessverre ikke jeg orker styre med å sende varer hit og dit over hele Norge.

Edit: Husk også at disse prisene er uten moms og frakt da.. men er vel fremdeles under det som er vanlig andre steder. :)

Tenkte ikke over det. Nei har ikke noen til å hente, så stryk meg fra listen  :)
 
Tror dere dere får det like billig ved å kjøpe de på Chemi – Teknik AS, Tvetenveien 30, 0666 Oslo, Tel: 22 65 41 00, Fax: 22 65 77 01
kjøpte min 5 L der og fikk den sendt til ca 550 kroner. Uten frakt og bra antall er det bare å prute :ilike:
 
Torga skrev:
Av tittel i inlegget så burde kanskje vi andre forstå at dette bare gjelder for de rundt Sinsen. Kanskje hadde det vært bedre om slike oppfordringer legges i det gjeldene Regionalt forum.. Bare en tanke.. :idea:

Det var jo en meget god tanke, er nok bare jeg som gjorde dårlig nok forarbeid med tanke på hva som fantes av kategorier her på forumet..  :roedme:
 
Brede skrev:
Tror dere dere får det like billig ved å kjøpe de på Chemi – Teknik AS, Tvetenveien 30, 0666 Oslo, Tel: 22 65 41 00, Fax: 22 65 77 01
kjøpte min 5 L der og fikk den sendt til ca 550 kroner. Uten frakt og bra antall er det bare å prute :ilike:

Ah, ser man det! Jeg så meg litt blind på 2-literen til under 100 kroner, det er kanskje ikke en like god deal for de større. Jeg plinger uansett den gjengen også, takker!
 
Yes, da blir det mye posting fra meg her, ikke bra.  :roedme:

Uansett, Fybikon hadde ikke femlitere på lager akkurat nå, men de hadde faktisk fire stykker i bestilling! Hvilket jo passer meget bra med tanke på at det er fire av oss som vil ha slike. I tillegg foretrakk de faktisk å ta med varene i varebilen sin neste gang de skulle til Oslo, uten at han kunne fortelle når det ble. Fordelen her er gratis frakt.

Prisene blir da, om man gidder vente på leveringen til Fybikon og varebilen deres:

431,25 for femliteren,
225 for treliteren
97,5 for toliteren

Om ingen blir fornærmet foreslår jeg dog 430 for femliteren, 225 for treliteren og 100 for toliteren, slik at tallene blir litt rundere. I tillegg, magnetstaver koster 25 kroner ink moms dersom noen vil ha.
 
Herre! Dette blir jo bare bedre og bedre. Akkurat snakket med Chemi - Teknik AS og de hadde akkurat fire femlitere på lager, samt nok av det andre da. Hvilket betyr at om vi velger dem som leverandør så kan vi få alt med en gang. Prisene var hakket over Fybikon, og rabattene satt ikke veldig løst, er jo strengt tatt ingen stor ordre vi står for. Likevel fikk avslag på 10 prosent om vi tok det partiet jeg forespeilet han.

Prisene uten moms:
386 for femliteren --> 347,4 med rabatt uten moms --> 435 (434,25)
235 for treliteren --> 211,5 med rabatt uten moms --> 265 (264,375)
120 for toliteren --> 108 med rabatt uten moms --> 135

35 for en magnetstav på 4 cm, 45 for en på 5 cm. Gummipropper i alle formater skulle han også skaffe om folk ønsket.

Såh! Dette er jo hakket dyrere enn det Fybikon kunne by på, men hva sier folket? Jeg er klar for å grave litt dypere i lommeboken for å få varene med en gang. Får jeg en bekreftelse fra hver og en så kjører vi på med Chemi - Teknik AS. Da kan jo også folk kanskje slenge seg på i etterkant også.
 
Jeg vil værra med. Tar altså en femliterskolbe med gummipropp samt to magnetstaver. Litt usikker på lengden på de, veit ikke helt hva det har å si om de er fire eller fem centimeter. Noen tips, eller skal jeg ta femcentimenteren siden jeg har den største kolba?
 
Tilbake
Topp