Ekornskurken
Norbrygg-medlem
Hmm, har aldri falt meg inn engang. Og kan ikke huske jeg har endt opp med store humlepartikler heller.
Hmm, har aldri falt meg inn engang. Og kan ikke huske jeg har endt opp med store humlepartikler heller.
Jeg får på den første halvliteren etter at fatet har stått en uke eller to til karbonering etter overføring. Men resten av fatet er uten.Aldri sett et humleflak i glasset?
Jeg får på den første halvliteren etter at fatet har stått en uke eller to til karbonering etter overføring. Men resten av fatet er uten.
Ja. Dette sto på 4°C til karbonering. Etter at det ble "tamt" har jeg ikke vært like forsiktig. Lurer nå litt på om jeg skal la den ha romtemp når jeg nå slenger i cryo-humlen, eller om det skal få fortsette å stå så kalt som det gjør nå.
[Edit]
Kom på noe. Kan være verdt å nevne at jeg ikke var fornøyd med haze'n. Den ble klarere enn weiss etter å ha stått kalt, så min følelse er at smaken har stukket av sammen med bunnfallet. Hva som evt. har gått galt slik at smaken ikke har klart å binde seg må da fåglarna vite.
Samme her, etter en uke ble den klarere men når jeg rista litt i keggen kom jo hazen tilbake men det endret ikke noe på smaks bilde.
Jeg hadde jo protafloc drops i også, det er vel like greit å droppe det i denne type øl tenker jeg. Hva gjør man når "snur på fatet før hver sitting"?
Prøv uten protafloc. Hvilken gjær bruker du?
Protafloc vil ikke påvirke 'hazen'.