Fermentasaurus snub-nose / FermZilla All Rounder

Det var vel ganske innlysende egentlig, men siden jeg er litt noob på dette med trykk tillater jeg meg å følge opp med litt flere spm.

Så når man skal ta sg prøve må man koble til en eller annen form for kran, og tappe ut forutsatt at det er høyt nok trykk til å skyve det opp (eller jazze opp trykket litt hvis det trengs)?

Da må man vel koble av Blow-off/spund eller what ever for å koble på trykk, men det er jo en smal sak med de hurtigkoblingen.

Forøvrig, er det problematisk at det blir stående en skvett igjen i slangen etter en slik tapping?
 
Bør gå å bare sette trykk på.

Spenstig tørrhumlingsteknikk, selv om jeg ikke er sikker på at den er så oksygenfri (CO2 blandes vel delvis med O2, og fortrenger det ikke bare):
Skummet bare denne
 
Bør gå å bare sette trykk på.

Spenstig tørrhumlingsteknikk, selv om jeg ikke er sikker på at den er så oksygenfri (CO2 blandes vel delvis med O2, og fortrenger det ikke bare):
Skummet bare denne

Tenkte på det jeg også, men han driver ut star-san med co2 først og åpner lokket i 5 sekunder under tilsetning av humle og purger etterpå, så det skal jo være greit.
 
Ser ut som en fin oppskrift på å få potensielt Diacetyl grunnet Hopcreep og det at ølet er fjernet fra gjæren :D
 
Tenkte på det jeg også, men han driver ut star-san med co2 først og åpner lokket i 5 sekunder under tilsetning av humle og purger etterpå, så det skal jo være greit.
Det så jeg ikke. Trodde bare han purget. Forklaringen hans om gasser er dog ikke helt bra.
 
Har sett litt rundt, finner den bare i Australia og uniten (Northernbrewer eller no) som ser ut til å kunne sende, men hva totalprisen blir da må gudene vite...
 
Send epost til noen av butikkene og hør hvis de vil ta inn en batch. De kommer nok til å snuse rundt for å se om dette er salgbart, er det det så er det bare å vente.
 
Den er egentlig rimelig genial denne lille tanken. Den har jo samme funksjon som en unitank, men til en brøkdel av prisen (500 kroner i Australia). Og prisen er ikke alt, den tåler høyere trykk (35 psi) enn unitankene til SS og Spike. Så her kan man virkelig karbonere ølet, unitankene er vel helt på grensa.

Til den prisen kan man kjøpe flere og overføre til ny tank etter fermentering, cold-crashe, karbonere, og evt. tørrhumle. Og så fylle på flaske, boks eller servere direkte fra tanken.

Den mangler selvsagt en del stash som en unitank har, men spørsmålet er hva man egentlig har bruk for. En annen fordel er at det er enkelt å rengjøre snub-nosen, ingen kraner eller annet som må skrues av og vaskes og tanken er så lett at den kan løftes med lillefingeren. Ser for meg at det er litt mer arbeid å rengjøre noe sånt:
WEB_Image Ss Brew Tech Unitank Fermenter 26L 26 Li 104520332584393.jpeg


En brannfakkel der altså, nå kommer vel unitankerne på banen her...
 
Helt enig med alt du sier. Så dog at den lå til 99 EUR på en webisde. Burde komme lavere.

@Miguel : Hørt med flere. Hverken BryggSelv eller Brewshop wil ta den inn. Bryggmann var mer åpen, men er vel avhenging av importør? Synes uansett det er rart.

Powerbuy?
 
Ok, bra at de har forandret mening, spent på prisen. Spurte Brewshop også, de sier fortsatt nei.
 
KegLand svarer på tiltale og kommer med FermZilla All Rounder.
'Soon to be released', noe som kan bety alt fra en uke til ett år når det gjelder KegLand ;)

FermZilla All Rounder.png
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Kan vi bare kalle den der for "Egget"? Dersom den er så super som snub-nose, kna vi evt kalle den for "Kinder-egget".
 
Litt dyrere enn det som jeg syntes ville vært en grei pris ja. Ser ikke poenget i denne til den prisen.
 
Tilbake
Topp