Pleier å "skrape" bunnen i meskerøret med sleiva så det blir fri flyt nedover. Så gønner jeg på med full effekt på regulatoren, samtidig som jeg åpner full pupp på pumpa. Da når jeg 75-77 på notime.
Har aldri brent seg i bunn på min BB30, gen 3.
Pleier å "skrape" bunnen i meskerøret med sleiva så det blir fri flyt nedover. Så gønner jeg på med full effekt på regulatoren, samtidig som jeg åpner full pupp på pumpa. Da når jeg 75-77 på notime.
Har aldri brent seg i bunn på min BB30, gen 3.
Enig, pleier også å skrape skikkelig i bunnen og da renner det som regel unna. Har opplevd stuck mash på BB'en også, da typisk med mye hvetemalt som tetter bunnen lettere (selv om det har vært absolutt overkommelig).
Generelt pakker malten seg mer dersom det er mye høyere vørterstand inni maltrøret enn utenfor så ikke bra å gønne på med altfor mye mer inni maltrøret men heller vente til det har rent unna og deretter sirkulere mer.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.