Fg 1030 i 1 uke over tiden trygt og flaske?

Laget en stout. 23/03-16 (OG 1086) som har stått til idag.
Har flyttet på brygget til ett varmere rom uten hell. Og den vill fortsatt ikke gå under en fg på 1030. Så med andre ord stabil fg i 7 dager
Men jeg syntes dette hørtes veldig høyt, og vil gjerne høre om personlige erfaringer med og flaske på så høy fg
Brygget smaker forresten kjempe godt.

Så spørsmålet mitt er. Om jeg burde omstikke dette brygget og pitche en ny Safeale us-05, eller om jeg bare kan flaske dette uten og tenkte på flaske bomber.
 
Da tenker jeg du kan flaske. Du har enten ikke brukt nok oksygen eller mest sannsynlig brukt for lite gjær.
 
Da tenker jeg du kan flaske. Du har enten ikke brukt nok oksygen eller mest sannsynlig brukt for lite gjær.
Helt sikkert oksygenet. Siden lager batcher på 8l og rister for hånd. Og hadde en hel pakke Safeale. Men takk for raskt svar. Tenker jeg prøver og flaske dette senere idag. Du hørtes jo så rolig ut :)
 
8L? Da synes jeg den burde gjæret en smule lengre ned med en pakke us-05. Ikke nødvendigvis mye men ned til midten/øvre midten av 20-tallet kanskje.

Men. Før du flasker da, iom at du nevnte 8L. Rugg på dunken, få gjæren i suspensjon, I beste fall er det verdt 1-2 poeng. Prøv det I to dager før du flasker. IKKE rist!
 
Antar at du ikke har tilgang på co2, men hvis du har det. Så kan du stikke en sanitert slange nedi tilkoblet tanken og blåse gjæren opp igjen.
 
Miguel: Bruker og lage noen små batcher med øl jeg ikke har smakt på. Men har tilgang på så mye co2 jeg trenger via jobben. Men hørtes nokså skummelt ut.
Loebrygg: Innafor som du hadde vurdert og flaske selv hvis det var ditt brygg?
 
Ja, jeg ville flaska det så lenge det ikke er over 30
Har selv hatt noen som har stansa der, men da har det stortsett vært OG: 1.090+
men det har blitt godte Imp. stouts
 
Jeg har en stout stående som hadde OG 1080. 24 liter og to pakker S-04, ristet bøtta. Den stansa på 1028 etter fem dager, og det er to uker siden nå. Jeg rugga litt på dunken for noen dager siden, og den har krabba ned til 1026. Flasker i kveld.
 
Tilbake
Topp