FG under 1.000

Det er vel ikke mulig? 1000 er jo vann, så du kan vel ikke lage noe som er lettere enn vann?
 
Skal sjekke engang til i vann..ja det er også fra europris..om det skulle vise seg og være rett kan jeg flaske eller kaste?

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Jeg har null peiling på ølsett fra Europris. Kan de ha utstyrt dem med veldig attenuerærenende gjær? Det står vel på bruksanvisningen til hydrometeret deres at du ikke må flaske før FG er under 1.005 - hvilket i forhold til normale øl jo er en totalt vanvittig instruks.

Hvis det ikke er noe spesielt med gjæren eller hydrometeret, høres det jo unektelig ut som en infeksjon.
 
Ifølge settet skulle det være mello 1096-1002..min er like ubder 1000..ølet ser og lukter veldig bra..smakte tørrt som sagt..aner ikke hva jeg skal gjøre

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Hvis du syntes det smaker greit så er det bare å flaske forrutsatt at det har stått tiden sin
men det høres da ut som en veldig lav FG
 
Ja skal teste hydrometeret i vann engang til, kommer tilbake :) ja det har stått sin tid og vel så det :)

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Det har ligget på 1004 ca i 2 dager..målte den under 1000 idag..skal teste hydrometeret i vann nå

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Det kan vel uansett ikke være noen fare forbundet med å flaske et øl med fg under 1.000? Så smaker det godt, så kjør i vei.
 
Tilbake
Topp