Jeg har planer om å brygge en mørk Belgisk Dubbel mandag morgen, man mangler Dark Candi Sirup.
Finnes det noen gode alternativ, eller bør jeg vente til jeg får bestilt dette fra bryggselv ?
Jeg har følgende alternative ingredienser:
Eldorado Dark Syrup,
Cane sugar (vanlig hvit),
Candi Sukker (brun, store biter),
Lyle/tate Unrefined Demerara,
Brun Farin sukker.
Det jeg lurer på er om noe av dette kan brukes enten direkte som erstatning for belgisk sirup, eller som utgangspunkt for oppskrift på sirup som vil gi ett tilnærmet godt autentisk resultat.
Jeg er også interessert i synspunkter på hvor viktig denne ingrediensen er for slutt resultatet ?
Oppskriften min ser ellers slik ut - dette er min første mørke dubbel så kommenter gjerne ;-)
Malt: Pilsner malt (80 %), Munich Malt (5%), Special B (2%), Wheat Malt (2%), Cara Crystal (4 %). OG: 1070.
Humle: Kjører ren Styrian Golding til 21 i IBU.
Gjær: Wyeast 3787
Finnes det noen gode alternativ, eller bør jeg vente til jeg får bestilt dette fra bryggselv ?
Jeg har følgende alternative ingredienser:
Eldorado Dark Syrup,
Cane sugar (vanlig hvit),
Candi Sukker (brun, store biter),
Lyle/tate Unrefined Demerara,
Brun Farin sukker.
Det jeg lurer på er om noe av dette kan brukes enten direkte som erstatning for belgisk sirup, eller som utgangspunkt for oppskrift på sirup som vil gi ett tilnærmet godt autentisk resultat.
Jeg er også interessert i synspunkter på hvor viktig denne ingrediensen er for slutt resultatet ?
Oppskriften min ser ellers slik ut - dette er min første mørke dubbel så kommenter gjerne ;-)
Malt: Pilsner malt (80 %), Munich Malt (5%), Special B (2%), Wheat Malt (2%), Cara Crystal (4 %). OG: 1070.
Humle: Kjører ren Styrian Golding til 21 i IBU.
Gjær: Wyeast 3787