Flaskekonkurransen 2014

Vi hadde en fin dugnad for å pakke opp øl i Oslo i dag. De ansatte på postkontoret begynner på å kjenne oss igjen, det var ingen knuste flasker og mye hyggelig folk kom innom.

Noen har kanskje hatt mer flaks enn vett når det kommer til innpakking av flasker (vedlagte bilde tror jeg kom fra en aktiv forumbruker, som til neste år gjerne kan polstre så mye at esken ikke skrangler) og noen benytter anledningen til å finne fram rester fra skapet når det skal pakkes øl (noen mer underlige enn andre).

Jeg vil bare få minne om at det er utrolig viktig å registrere sporingsnummeret på pakker som sendes. Dersom du ikke har registrert sporingsnummer er du avhengig av at både pakka og hentelappen kommer fram innen fristen, helt uavhengig av når du leverte inn pakka. Det kan fint skje at pakka kommer fram, men hentelappen forsvinner og pakka blir liggende uavhentet. Da blir ølet ikke med i konkurransen, hvis du ikke har registrert sporingsnummeret.

Det er også kjedelig å måtte diskvalifisere øl. I dag hadde vi flere deltagere som enten hadde merket korkene eller festet etiketten med teip. Synd å måtte avvise deltagere på slike feil.
 

Vedlegg

  • 2014-03-20 18.14.03.jpg
    2014-03-20 18.14.03.jpg
    1.019,4 KB · Sett: 404
  • 2014-03-20 18.14.24.jpg
    2014-03-20 18.14.24.jpg
    947,5 KB · Sett: 399
Er det noe system for når vi får melding om at flaskene er kommet frem? I følge posten er flaskene mine levert, men jeg har ikke fått noe melding om det.
 
Det varierer litt fra sted til sted. I Oslo har vi funnet ut at det er mest praktisk å registrere ølene fortløpende, mens andre steder kan det være mest praktisk at en person henter alle pakkene og så tar man en dugnad når alle pakkene er kommet inn for å sortere og registrere øl.
 
Jeg har hentet 4 pakker på posten i Trondheim. Jeg har ikke noe godt system for registrering på plass enda, men det kommer nok.

Jeg kan med glede melde at ingen av de flaskene jeg har fått bryter med noen kjente regler for NM-bidrag.
 
Jeg kan iallfall garantere at neste gang det skal sendes flasker til Trondheim kommer det til å skje til et postkontor med parkering i nærheten!

Den stuttjukke kroppen min kommer til å få mer trening enn den er vandt til med henting av flasker nede i en kjeller langt unna nærmeste p-plass.
 
Øyvind_Risan skrev:
Jeg kan iallfall garantere at neste gang det skal sendes flasker til Trondheim kommer det til å skje til et postkontor med parkering i nærheten!

Får du ikke lov til å rygge bort til lasterampa når du skal hente ut så mye pakker?
 
gustavf skrev:
Øyvind_Risan skrev:
Får du ikke lov til å rygge bort til lasterampa når du skal hente ut så mye pakker?

Hadde jeg kjørt lastebil hadde det vært lov til å parkere i nærheten, alle som har vanlige biler henvist til å parkere noen kvartaler unna.

Men med nok sjarm var det åpning for å få låne ei tralle :)

Skal få registrert alle flaskene i kveld slik at folk får tilbakemeldinger på mottak.
 
Jeg hadde også en enmannsdugnad!  :)
NM er en slags mini-miljøkatastrofe. Enkelte øl var pakket inn i tre bleier per flaske!
Men ikke alt var søppel. En pakke inneholdt 4 sportskameraer. Skal stikke tilbake på posten med den i morgen. Den var ikke til meg i det hele tatt, men postbetjenten var nok stresset siden jeg fikk 10 pakker på en gang.
 

Vedlegg

  • søppel.jpg
    søppel.jpg
    742,1 KB · Sett: 232
  • sportscam.jpg
    sportscam.jpg
    923,1 KB · Sett: 227
De bleiene som er hele kan du jo bruke neste gang du er i det store utland og skal ha med deg øl hjem...

Sammenlignet med i fjor har årets utpakning vært en lek, og bank i bordet, 0 flasker knust i Oslo...
 
cral skrev:
Sammenlignet med i fjor har årets utpakning vært en lek, og bank i bordet, 0 flasker knust i Oslo...

Håndtering av emballasje er noe dritt, men sammenlignet med å forklare Posten-ansatte hvorfor det renner øl utover gulvet på postkontoret er det pur glede. Ja til bleier!
 
Brede skrev:
Er det mange bidrag til årets konkurranse?

Foreløpig er det registrert 157 øl, men ingen av ølene i Kristiansand, Bergen eller Bodø er registrert enda. I tillegg er siste dag med flaskeinnlevering i Oslo i dag.
 
Når vil Kristiansand, Bergen og Bodø registrere ølene?

Såvidt jeg vet begynner testingen denne uke så det ville vært greit å vite at ølene er kommet frem og er registrert.
 
Så vidt jeg vet er Bergen i alle fall i gang med å registere. Ikke alle byer starter med å bedømme ølet i dag, men Oslo har første runde med bedømming i dag.
 
Tilbake
Topp