Flere enn meg som bruker sterk konsentrasjon på starsan?

Jeg har begynt å bruke den sterkeste anbefalte konsentrasjonen (på flasken) av starsan etter ett par infeksjoner.

Noen andre som gjør det samme?

Tror det var 20 ml per 10 liter vann?

Er vel anbefalt dosering på flaska 1.5ml pr liter vann. Kjører på det og har fungert fint for meg.

Jeg blander rett i sprayflaske og halvlitersflaske. Prøver å ta lite starsan, men synes det ser så lite ut og tar mer. Er sikkert på 3x normaldose, men vet ikke om det spiller noen rolle.

Hva mener du med sterk konsentrasjon?

Selv bruker jeg oppskriften på flasken 1oz/5g. Varer dritlenge. Det som gjør at jeg bytter den ut etter en måned eller to er at jeg får litt skitt oppi der grunnet at jeg heller den frem og tilbake overalt. Ph-en er innenfor men liker ikke grumset i bunn av fatet.

Bruker litt større dose på 5 l vann til desinfisering, men bruker også ren starsan i kokekjelen når det begynner å komme belegg i bunn og langs kant.. Løser opp som en drøm, så en lett sveip med svamp gjør kjelen skinnende ren igjen.

Følger doseringen på pakka.

Lager gjerne opp en 25 liter ca og bruker den et par ganger (si 2-3 uker) eller til den har blitt grumsete i bunn.

Vi har brygget flere brygg der vi føler at de har fått en litt "metalisk" smak på bryggene. Fant ut at vi "doserte på en slump" med starsan og at dette kunne være årsaken. De 2-3 siste bryggene har vi dosert 1.5 ml/l og mener selv at disse bryggene ikke har den smaken..

Tilbake
Topp