Første brygg smakt ( ble ikke bra)

Da har jeg smakt på første brygget vi satt petit IPA. Den smakte mildt sagt grusomt. Her er jeg sikker på at det er infeksjon.
Så jeg satt en Blonde i helga og får håpe den blir bedre. Ønsker en oppskrift på en god weissbier, en forholdsvis enkel oppskrift hvis noen har. Mesker i en igloo med manifold for skylling og avsiling.

Mvh

Bendik

50/50 hvete og pils. Hallertau/tettnang til ønsket IBU. Ca 10-15.
er nok fint. Og weissbiergjær av en sort du får fatt på.

Bendik skrev:
Da har jeg smakt på første brygget vi satt petit IPA. Den smakte mildt sagt grusomt. Her er jeg sikker på at det er infeksjon.
Så jeg satt en Blonde i helga og får håpe den blir bedre. Ønsker en oppskrift på en god weissbier, en forholdsvis enkel oppskrift hvis noen har. Mesker i en igloo med manifold for skylling og avsiling.

Mvh

Bendik

Synd at du var uheldig med petit ipa, satt den i november og de par og 40 l jeg fekk utfra dobbelset gikk fort. Har vel kun noen flasker igjen.
Men du skriver st smakte grusomt, kan du beskrive smaken ?

Easybrew

Nei hva skal jeg si.  Det smakte beskt og ramt. Det var rett og slett vanskelig å svelge,  luktet veldig stramt også.

Mvh
Bendik

Jeg forstod det slik at før dei hadde satt brygget til gjæring så ble det tilsatt en pakke spraymalt, vørteren tok lang tid å kjøle ned i mangel på spiralkjøler. Jeg presset saft ut av malten. Jeg konkluderer med at vi ikke hadde peiling da vi brygget første brygget. Tror vi konkluderer med å kalle det total amatør :) hehe har lest og lært mye siden den gang og tror hemmeligheten ligger i faglig påfyll.

Mvh

Bendik

Tilbake
Topp