Forumet er oppdatert

Greit at noen ikke synes at det er noe poeng med Tapatalk, men det er jo noen av oss som gjør det. Er det noen spesiell grunn at den tilgangen er fjernet? Er det enkelt, overkommelig eller umulig å legge den til igjen?

Tapatalk er en ganske arbeidssom plugin å holde oppdatert og ettersom ingen av de som er involvert i drift av forumet bruker den, så blir det en ekstra terskel for å holde den vedlike.
 
Søk: Det er litt plunder med søkefunksjonen. Det søket vi hadde før gikk under navnet "enhanced search", mens det vi har nå er "normal search". Vi skal få tilbake "enhanced", men sliter litt med installasjonen.

Noen vil kanskje kalle dem "ubrukelig" og "nesten ubrukelig", men vi får se om det er forbedret.
 
Søk: Det er litt plunder med søkefunksjonen. Det søket vi hadde før gikk under navnet "enhanced search", mens det vi har nå er "normal search". Vi skal få tilbake "enhanced", men sliter litt med installasjonen.

Noen vil kanskje kalle dem "ubrukelig" og "nesten ubrukelig", men vi får se om det er forbedret.
Funka for meg nå nettopp.

Men jeg likte bedre de gamle smiliene. De var liksom mer uttrykksfulle. Er det mulig å finne dem?

edit: Kjente meg nokså sær nå.
 
Likte de første smileyene i MSN Messenger jeg :D

Bra jobba dere som tar vare på forumet, det settes pris på!
 
Et lite triks for å gjøre søk enklere er å benytte seg av et google triks.

Skriv:
Site:norbrygg.no "og det du søker" i google baren så dukker det bare opp treff fra norbrygg.no.

Eksempel:
Site:norbrygg.no gjærstarter

Fungerer mye bedre enn inernt søk.
 
Tapatalk er en ganske arbeidssom plugin å holde oppdatert og ettersom ingen av de som er involvert i drift av forumet bruker den, så blir det en ekstra terskel for å holde den vedlike.
Jeg styrer med et phpBB-forum. Der er Tapatalk veldig plug and play.
Bruker et annet som kjører på WBB. Tapatalk er vistnok enkelt å sette opp å konfigurere der og
I tillegg er det jo ikke slik at Tapatalk kommer med nye versjoner i tide og utide. Det er vel viktigst når man oppdaterer forum-software.
 
@gustavf
Sjekket litt mere ang Tapatalk.
Fant at det skal være like enkelt som det jeg selv har gjort i phpBB.
For å oppgradere må man avinstallere og så fjerne gammel versjon av Tapatalk i xenForo 2. LIkt som i phpBB.
Så legges plugin inn på forumserver og installeres via ACP.
I phpBB er det en push-key. Sikkert noe tilsvarende for xenForo. Den er essensiell. Eller den var det hvertfall i phpBB. Så den kopierte jeg FØR jeg avinstallerte og slettet gammel versjon.
xenForo - Download and Install | Tapatalk
 
Sjekket litt mere ang Tapatalk.
Fant at det skal være like enkelt som det jeg selv har gjort i phpBB.

Det er fortsatt en tjeneste som krever at vi forholder oss til en ekstern leverandør, at vi holder en sikkerhetskritisk plugin oppdatert og som vi må være sikker på fungerer ved framtidige oppgraderinger. I tillegg til at vi egentlig bør oppdatere GDPR-rutinene våre for slike tjenester.
 
Får stadig disse mailene:

1607366056665.png

Har prøvd å slå av alle logiske valg på profilen min om at jeg ikke skal motta mailer ved oppdateringer i tråder men de renner fortsatt inn. Noen tips?

Disse to øverste her burde jo deaktivert mailene?

1607366141956.png
 
Savner eit par ting, som eg ikkje veit om det går an i det heile tatt å endre:

-24 timers tid istadenfor am/pm?
-Velge/bla i sider i ein tråd både øverst og nederst.
 
Savner eit par ting, som eg ikkje veit om det går an i det heile tatt å endre:

-24 timers tid istadenfor am/pm?
-Velge/bla i sider i ein tråd både øverst og nederst.

Med tanke på det første, har du endret språk fra engelsk til norsk i footeren?
 
En fordel med Tapatalk jeg savner er lang-trykk på en post for å markere hele tråden som lest uten å gå inn i den. Hvordan gjøres det enklest på mobil-web?
 
Tilbake
Topp