Freddy's garasjebryggeri

Freddy skrev:
Bjørnar E skrev:
Her var det mye snader.Er det mye jobb og kan jeg spøre om hva dete koster :amen:

Jeg driver ikke bokholderi på privaten!  ;D Og det akter jeg å fortsette med!
For all del fortsett med det! Og for guds skyld brenn kvitteringene hvis du har kjerring :D
 
Har dere sett! Tre tåler ikke litt propan-flammer!
 

Vedlegg

  • #42 - DSC00531.jpg
    #42 - DSC00531.jpg
    1,4 MB · Sett: 1.453
Det var litt vind i går og jeg måtte improvisere litt. Grytelokk fungerer fint som varmeskjold! Det viser seg at litt vind er verre en minusgrader.
 

Vedlegg

  • #43 - DSC00533.jpg
    #43 - DSC00533.jpg
    1,4 MB · Sett: 1.444
For å forbedre logistikken, fant jeg ut at det var best å karbonere samtlige fat med en gang!  ;D
 

Vedlegg

  • #44 - DSC00539.jpg
    #44 - DSC00539.jpg
    1,2 MB · Sett: 1.190
Freddy skrev:
Ny starter er satt igang! Siden jeg ikke har lagt et innlegg på "presenter deg" kan jeg jo nevne at det røde og hvite skilte i bakgrunnen er ifra den gang jeg drev en russisk restaurant i Stavanger. Aftenposten lagde en artikkel en gang om denne restauranten:
http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2969447.ece#.UXW6njuxqBg
Ble skuffet da jeg leste "gang jeg drev", skulle gjerne besøkt denne! Passerte forresten nylig huset der Pushkin blødde ihjel etter hans siste duell.
 
Southfarm skrev:
Freddy skrev:
Ny starter er satt igang! Siden jeg ikke har lagt et innlegg på "presenter deg" kan jeg jo nevne at det røde og hvite skilte i bakgrunnen er ifra den gang jeg drev en russisk restaurant i Stavanger. Aftenposten lagde en artikkel en gang om denne restauranten:
http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2969447.ece#.UXW6njuxqBg
Ble skuffet da jeg leste "gang jeg drev", skulle gjerne besøkt denne! Passerte forresten nylig huset der Pushkin blødde ihjel etter hans siste duell.

Jeg synes også det var sørgelig at jeg måtte kaste inn inn håndkleet. Finans-krisen kom som et smell. 98% av gjestene var gjestearbeidere ifra Øst-Europa og de gamle Sovjetstatene. Spesielt dem i byggebransjen ble sendt hjem med umiddelbar virkning. Det viste seg at de fleste Nordmenn var svært skeptiske til å stikke innom.
 
Bildet viser skylling av platekjøleren. Og det sier jeg dere, skal man ha platekjøler så bør den være utformet slik at man kan skille platene ifra hverandre. Slik er det på "ordentlige" platekjølere, nemlig!

Denne bader jeg i varm PBW og skyller begge veier. Likevel er jeg sikker på at effekten går gradvis nedover. Dette tyder på at ligger rester i krinkelkroker. Det har uansett ikke ført til noen usmaker eller infeksjoner enda da. Jeg utelukker ikke at jeg går over til en dypp-kjøler etterhvert.
 

Vedlegg

  • #44 - DSC00540.jpg
    #44 - DSC00540.jpg
    1,7 MB · Sett: 1.001
Freddy skrev:
Southfarm skrev:
Freddy skrev:
Ny starter er satt igang! Siden jeg ikke har lagt et innlegg på "presenter deg" kan jeg jo nevne at det røde og hvite skilte i bakgrunnen er ifra den gang jeg drev en russisk restaurant i Stavanger. Aftenposten lagde en artikkel en gang om denne restauranten:
http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2969447.ece#.UXW6njuxqBg
Ble skuffet da jeg leste "gang jeg drev", skulle gjerne besøkt denne! Passerte forresten nylig huset der Pushkin blødde ihjel etter hans siste duell.

Jeg synes også det var sørgelig at jeg måtte kaste inn inn håndkleet. Finans-krisen kom som et smell. 98% av gjestene var gjestearbeidere ifra Øst-Europa og de gamle Sovjetstatene. Spesielt dem i byggebransjen ble sendt hjem med umiddelbar virkning. Det viste seg at de fleste Nordmenn var svært skeptiske til å stikke innom.
Norske fordommer. De står for fall, men ikke enda. Det spørs om denne resturanten var forut sin tid.

Kjøleren ser flott ut, men skulle "rester" i en kvanta som ikke gir usmak eller infeksjon være nok til å redusere effektiviteten?
 
Jeg har nok tenkt selv at restauranten var nok litt forut for sin tid her i denne lille landsbyen Stavanger.
Joda, jeg merker at effekten har blitt litt dårligere etterhvert. I starten kjørte jeg ifra 95 til 20 grader på 5 min. Nå må jeg sirkulere litt først før jeg kjører rett i gjæringstanken.
 
Freddy skrev:
Joda, jeg merker at effekten har blitt litt dårligere etterhvert. I starten kjørte jeg ifra 95 til 20 grader på 5 min. Nå må jeg sirkulere litt først før jeg kjører rett i gjæringstanken.

Når var starten? Det er ikke så enkelt som at temperaturen på vannet er litt høyere nå på sommeren?
Et alternativ er selvfølgelig korrosjon innvendig over lang tids bruk, men det skal vel litt til det også.
 
Steffan skrev:
Freddy skrev:
Joda, jeg merker at effekten har blitt litt dårligere etterhvert. I starten kjørte jeg ifra 95 til 20 grader på 5 min. Nå må jeg sirkulere litt først før jeg kjører rett i gjæringstanken.

Når var starten? Det er ikke så enkelt som at temperaturen på vannet er litt høyere nå på sommeren?
Et alternativ er selvfølgelig korrosjon innvendig over lang tids bruk, men det skal vel litt til det også.

Tja. Kanskje jeg krisemaksimerer problemet. Selvfølgelig vil kjøleeffekten variere mhp. temperaturen på kjølevannet som funksjon  av årstiden. Jeg er likevel overbevist om det blir liggende rester i mellom enkelte av platene. Kanskje jeg får lage en overgang ifra høytrykksspyleren for å få skikkelig fart på gjennomstrømningen.  :jaha:
 
Mikael PI skrev:
makes sense  :jaha:

Joda, restauranten ble oppkalt etter det mange mener er Russlands største poet, Alesander Pushkin. Den første linken som glennrlie la ut ga en grei og kort oppsummering over hans liv og verker.
 
Jeg fikk byttet gassflaskene mine med en nabo som hadde tilsvarende flasker med industrikobling. Disse ga bokstavelig talt mere gass!  ;D
 

Vedlegg

  • DSC00575.jpg
    DSC00575.jpg
    1,1 MB · Sett: 1.085
Jeg anskaffet meg også backup for kjøling! Den er ikke så kjapp som platekjøleren, men du verden så pålitelig og enkel å rengjøre.
Jeg byttet ut koblingene med tri-clamps.
 

Vedlegg

  • DSC00576.jpg
    DSC00576.jpg
    1,4 MB · Sett: 1.089
  • DSC00577.jpg
    DSC00577.jpg
    1,4 MB · Sett: 1.083
Fra platekjøler til spiralkjøler?.... Jeg kjenner et snev av misunnelse ang koblingene, skulle gjerne kjørt den veien selv..
 
Tilbake
Topp