G-kobling, ball-lock?

Palme

 
Har tilgang på noen fat med G-koblinger, men har ikke tappetårn. Jeg bruker derfor en enkel picnic på "øl-ut".

Siden picnicen ikke tåler stort mer enn 1 bar før den begynner å lekke, tar det ganske lang tid å få karbonert ølet. Lurer derfor på om det finnes en stopp-plugg eller en ball-lock lignende sak jeg kan bruke - slik at jeg kan skru opp trykket litt samtidig som jeg slipper å ha picnicen koblet på hele tiden.
 
Jo, har sett på de, men jeg er og usikker på gjengene, og dumt å bruke såpass mye på de hvis de ikke passer.

Må ikke nødvendigvis være ball-lock, holder egentlig med en enkel stopp-plugg. Finnes noe slikt?
 
Må slangen være tilkoblet? Og hvis den må - kan du ikke bare blinde slangen? Putte noe i enden på den og sette en slangeklemme over.
 
Jo, har sett på de, men jeg er og usikker på gjengene, og dumt å bruke såpass mye på de hvis de ikke passer.

Må ikke nødvendigvis være ball-lock, holder egentlig med en enkel stopp-plugg. Finnes noe slikt?

Nei jeg er ikke sikker på hva slags gjenger det er på G-koblingene. Men disse overgangene kommer med US 7/8-inch x 14 gjenger. Er det noen som vet hva slags gjenger det er på G-koblinger tro?
 
Det er ikke 1/2"-gjenger på en G-kopling nei. jeg aner ikke gjengestigning men det er gjengediameter på noe sånt som 50 mm. det er også ganske fine gjenger ettersom jeg husker, så det er ingen standard rørgjengedimensjon.
50 mm diameter? Hva i all verden for slag er det du har...? Eller er det er stigerøret du mener? Koblingene er som sagt 1/2 inch BSP
 
Ok da vil nok ikke de overgangene passe. Det var jo dumt. Kanskje det går an å få maskinert en overgang til overgangene da hehe.
 
Tilbake
Topp