Bård
Norbrygg-medlem
Etter et par kjappe googlesøk har jeg ikke funnet noen gode tegninger av et varmtvannsberederbryggeri i denne størrelsesordenen. Noen som kan linke til bilder og/ eller tegninger over mulige løsninger? Det er selve designet jeg er ute etter. Er i gang med å bygge et kontrollskap etter modell av The Electric Brewery.
Det jeg lurer på er: Mesketanken, falsk bunn, varmeelementer, HERM eller RIMS, hvor skal gjennomføringene, og hvor mange trenger jeg? Hvor mange pumper, osv.
Samme med kokekaret. Noen ting jeg bør passe på? ca 6 KW elementer?
Antar at HLT bør være temmelig rett frem. ca 4 KW elementer, og 2 gjennomføringer slik at vi får sirkulert vannet?
Jeg er sikker på at det er en del fallgruber der ute, så litt hjelp til å unngå noen av dem hadde vært supert.
Det jeg lurer på er: Mesketanken, falsk bunn, varmeelementer, HERM eller RIMS, hvor skal gjennomføringene, og hvor mange trenger jeg? Hvor mange pumper, osv.
Samme med kokekaret. Noen ting jeg bør passe på? ca 6 KW elementer?
Antar at HLT bør være temmelig rett frem. ca 4 KW elementer, og 2 gjennomføringer slik at vi får sirkulert vannet?
Jeg er sikker på at det er en del fallgruber der ute, så litt hjelp til å unngå noen av dem hadde vært supert.