GF Connect

Er det mulig å lese av på appen hvilken temp det er i brygget? Tenker at om jeg går opp i stua, kan jeg følge med hvor lang unna kok jeg er?
 
Har erfart at connectappen til android er litt kresen når det gjelder import av beerxml filer. Filnavnene må være uten space/mellomrom.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Hei,riktig godt nyttår Bestillte mej connect boksen og Grainfather sparge water heater i nyttårs gave til mej sjøl i går
He lest litt erfaringer i dag,å blei litt overrasket av mye trøbbel med tilkobling til nettbrett og Pad,problemer me overføring av oppskrifter,mm
Har selv android tlf og pad'er.
Korleis er erfaringene her?
Er dere fornøyd med boksen,eller er det mye trøbbel?
 
Har Android og nye connect. For å overføre beerxml-filer til android-appen må filen sendes fra en fil-manager som den anbefalte amaze-appen. Filen må dessuten være fri for space. Jeg har kun ett brygg på den nye appen, men tilkoblingen var som en drøm og stemesking fungerte utmerket. Jeg fikk ikke noe varsel på 15-min humla, men ellers så synes jeg appen fungerer bra.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
 
Jeg har app og connect. Men quick profile lar deg gjøre minimalt. Import har jeg prøvd alt av E-Mail og anbefalt File behandlere. Forsatt er vinduet blankt, ingen import. Har noen klart importere filer laget med beersmith. Det er xml format som anbefalt. Har søkt en del på nett, men ikke funnet noe fornuftig.. Kun Iphone/pad ser ut til å funke. Filen jeg vil imponere har jeg kalt nogne.xml savet fra beersmith
 
Jeg har app og connect. Men quick profile lar deg gjøre minimalt. Import har jeg prøvd alt av E-Mail og anbefalt File behandlere. Forsatt er vinduet blankt, ingen import. Har noen klart importere filer laget med beersmith. Det er xml format som anbefalt. Har søkt en del på nett, men ikke funnet noe fornuftig.. Kun Iphone/pad ser ut til å funke. Filen jeg vil imponere har jeg kalt nogne.xml savet fra beersmith
Jeg sender xml filene fra filbehandleren amaze (eksporterer) og importerer ikke i Connect-appen. I amaze-appen velger du "Open with" når du har merket xml-filen. Dette gjelder for Android. Jeg har laget filene i beersmith, men filene kan ikke være med Space i filnavnet.
 
Jeg sender xml filene fra filbehandleren amaze (eksporterer) og importerer ikke i Connect-appen. I amaze-appen velger du "Open with" når du har merket xml-filen. Dette gjelder for Android. Jeg har laget filene i beersmith, men filene kan ikke være med Space i filnavnet.

Det er samme som jeg prøver. Men det skjer ikke noe. Når jeg velger "åpne med" i filebrowser .. Velger så connect, så kommer connect import opp med hvit skjerm.. Så stopper alt opp og det skjer ingenting. Jeg bruker android 6.0 på Samsung note 3
 
Testa den i dag,svært overrasket kor knirkefritt de gjekk. Bra deknings område og klarte å overføre egen oppskrift på først forsøk
 
Det er samme som jeg prøver. Men det skjer ikke noe. Når jeg velger "åpne med" i filebrowser .. Velger så connect, så kommer connect import opp med hvit skjerm.. Så stopper alt opp og det skjer ingenting. Jeg bruker android 6.0 på Samsung note 3
Appen er kommet i ny versjon og er mer tolerant nå mtp filnavnet. Er filnavnet til xml-filen uten spesielle tegn? Jeg fikk også den frysen med et filnavn den ikke likte. Jeg har også lest at det har vært problem med noen xml-filer. Hvis appen ikke vil åpne filen, bør du sende den til grainfather på deres facebook-side slik at de får sett på hva som får appen til å crashe.

Edit, dobbelpost.

Sent fra min SGP311 via Tapatalk
 
Av nysgjerrighet. Kan man override oppskrifter som er lastet inn og trykket play på? Altså, kan man sitte på dass under meskingen og ombestemme seg og trykke litt på appen og få den til å gjøre akkurat som man vil der og da, gitt at man har dekning?
 
Av nysgjerrighet. Kan man override oppskrifter som er lastet inn og trykket play på? Altså, kan man sitte på dass under meskingen og ombestemme seg og trykke litt på appen og få den til å gjøre akkurat som man vil der og da, gitt at man har dekning?


Siden det ble mas i heimen, endret jeg meskeskjema på "tullebrygget" mitt.. (vi snakker slik frue mas...) så økte mesketiden til 60min på stage 2 som bare skulle ha 40min.. funket det..den kan tukles med..styrer også temp fra elementet trinnløst.. så alt kan stå på full pupp.. virker greit sånn off the bat.. (litt usikker på 20 min på 62 og 40min på 68 kan oversettes til 60min på 65, men er en pragmatisk rookie så effektivitet ble 77% i følge bryggeapp.. med noe rask skylling til slutt lover jo bra) dette var over all forventning.. ble jo mer strong ale enn pale ale.. men pytt.. klar vørt.. blir øl.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Så, ja, man kan det?


Ja man kan det. Er bare å styre/endre temp rett i app

Skal teste nok et brygg ila av uka for å bekrefte.. man kan bare trykke "complete" på oppsatt program/stage og tukle inn et nytt.. på direkten. No worries. Skal se å få noe dokumentasjon på det. [emoji16]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Ja man kan det. Er bare å styre/endre temp rett i app

Skal teste nok et brygg ila av uka for å bekrefte.. man kan bare trykke "complete" på oppsatt program/stage og tukle inn et nytt.. på direkten. No worries. Skal se å få noe dokumentasjon på det. [emoji16]


Sent from my iPad using Tapatalk
Om du husker @Miguel så klarte jeg å sette på en protein-hvile også på 54grader en liten stund , helt unødvendig som du poengterte oc bare for jeg ville teste app uten at dette var oppskrift..

(måtte imidlertid oppdatere steget i oppskriften ved å trykke save da den klarer å lese det inn i logg-software automatisk men ikke lagre.. så må trykke save da.. artig sak denne kornfaderen..) mye mulig andre har mer skills på dette enn meg...men ser noen fremtidige gode å lette prosesser for å få forutsigbare resultater eller duplisere resultater...

Eneste jeg ser som er begrensning på dette oppsettet er selve effektiviteten på brygg som går over 5kg malt.. (dvs 4,87) da den er relativt "liten" og kan kun ta en viss mengde malt.
Fin fin kverning og god tid på skylling er nok nøkkelen på høy effektivitet..store brygg må man ratt fylle røret med ny malt å meske med vørten du fikk fra første mesk.. men det er nok en stund til jeg har skills til å forsøke slik.. [emoji51][emoji851]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Om du husker @Miguel så klarte jeg å sette på en protein-hvile også på 54grader en liten stund , helt unødvendig som du poengterte oc bare for jeg ville teste app uten at dette var oppskrift..

(måtte imidlertid oppdatere steget i oppskriften ved å trykke save da den klarer å lese det inn i logg-software automatisk men ikke lagre.. så må trykke save da.. artig sak denne kornfaderen..) mye mulig andre har mer skills på dette enn meg...men ser noen fremtidige gode å lette prosesser for å få forutsigbare resultater eller duplisere resultater...

Eneste jeg ser som er begrensning på dette oppsettet er selve effektiviteten på brygg som går over 5kg malt.. (dvs 4,87) da den er relativt "liten" og kan kun ta en viss mengde malt.
Fin fin kverning og god tid på skylling er nok nøkkelen på høy effektivitet..store brygg må man ratt fylle røret med ny malt å meske med vørten du fikk fra første mesk.. men det er nok en stund til jeg har skills til å forsøke slik.. [emoji51][emoji851]


Sent from my iPad using Tapatalk

Artig. Men det du beskriver med begrensning av effektivitet. Det er helt naturlig, mer malt gir lavere effektivitet. Hvis du er villig til å tappe ut vørteren du har etter mesking for mellomlagring, så kan du nå mye høyere OG'er enn hvis du ikke gjør det, mtp at du da vil bruke mer skyllevann.
 
Artig. Men det du beskriver med begrensning av effektivitet. Det er helt naturlig, mer malt gir lavere effektivitet. Hvis du er villig til å tappe ut vørteren du har etter mesking for mellomlagring, så kan du nå mye høyere OG'er enn hvis du ikke gjør det, mtp at du da vil bruke mer skyllevann.

Heh. Tenkte ikke på . Smart. Er jo bare å pumpe ut nogle liter.. hmm mulig man skulle mekket en kuleventil nederst på den.. så man kunne ha en ekstra "drain" .. i tillegg.. ser noen greier her.. vel på tide å ikke drikke mere øl å gå å legge seg [emoji38][emoji481]


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Std utgaven av GF appen fører jo litt bryggelogg underveis i brygget, man fører inn verdier osv.
Har noen funnet lignende muligheter i Connect appen, eller er den helt frittstående?
Syntes det er litt mye å ha oppe 2 GF apper samtidig så ville høre om noe har funnet en kobling der?

Fører forsåvidt i Beersmith da, men var så enkelt på GF appen
 
Std utgaven av GF appen fører jo litt bryggelogg underveis i brygget, man fører inn verdier osv.
Har noen funnet lignende muligheter i Connect appen, eller er den helt frittstående?
Syntes det er litt mye å ha oppe 2 GF apper samtidig så ville høre om noe har funnet en kobling der?

Fører forsåvidt i Beersmith da, men var så enkelt på GF appen


Under Quickprofiles i menyen?

(Ellers er det bare å importere fra beersmith )




Sent from my iPad using Tapatalk
 
Denne GF connect, kan dere se noe problem med å kontrollere en hvilkensomhelst pumpe og et hvilkensomhelst varmeelement så fremt det er innafor w styrken? Tenker da på å benytte den på en DIY HLT kjele, som styringsenhet.
Fikk ideen av @1Morten i en tråd som omhandlet RIMS.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp