GF Connect

Hvor langt ned barberte du pluggen, om jeg får spørre? Hele gummidelen eller bare noe av den. Bilde om du har hadde vært strøkent. Er bare ikke keen på å tulle til den proben om den ikke er grei å erstatte, da faller jo hele funksjonaliteten bort.
 
Jeg barberte vekk hele gummien på selve metalldelen, og skavet av på skaftet slik at det ble like tykt som metallhylsen. Så tok jeg på litt elektrikertape. Da passet den ypperlig. Husk at det viktigste med en slik probe er at den har kontakt med tuppen av thermowell'en. Altså at den "bunner" når du skyver den inn. Hvis det blir bare litt luft mellom vil den reagere for sakte, og temperaturen kan bli for høy.

Det er jo ikke sikkert du trenger å ta bort alt, det kommer an på hvor dyp thermowell du har. Min thermowell er 15 cm så jeg måtte ta bort alt og må bruke ledningen til å dytte den helt inn.
 

Vedlegg

  • IMG_20170521_172555.jpg
    IMG_20170521_172555.jpg
    209,1 KB · Sett: 124
Nok et spørsmål @Øyvind Ueland. Jeg så en video nå der du tester det modifiserte oppsettet med Grainfather (Det så imponerende kult ut, selv om det er alt for mye ledninger og elektriske komponenter for meg!), men der ser jeg at du har GF Proben i en Thermowell i det som ser ut som et vanlig Ø 1/2" T-stykke av rustfritt stål. Hvor kan jeg få kjøpt en slik thermowell!? Den trenger jeg virkelig.
 
Nok et spørsmål @Øyvind Ueland. Jeg så en video nå der du tester det modifiserte oppsettet med Grainfather (Det så imponerende kult ut, selv om det er alt for mye ledninger og elektriske komponenter for meg!), men der ser jeg at du har GF Proben i en Thermowell i det som ser ut som et vanlig Ø 1/2" T-stykke av rustfritt stål. Hvor kan jeg få kjøpt en slik thermowell!? Den trenger jeg virkelig.
Det er en 1/4" thermowell kjøpt fra USA. Brewhardware.com


Sent fra min S60 via Tapatalk
 
Da ligger den nye Grainfather Connect appen til Android ute på play store :)
Akkurat lastet ned og installert nå og den fant oppskrifter og brew sessions jeg hadde liggende fra iPaden med en gang.

Så da er det bare å laste den ned.
søk etter Grainfather Connect ;-)
 
Er det bare meg eller er GF Connect appen oppdatert nå (visuelt) ?
Liker den ihvertfall mye bedre nå enn før sommeren.

Ser at hvis man legger oppskriften inn i brew.grainfather appen på web så er det kjempeenkelt å bare hente den opp i Connect appen også.
Måler seg kanskje ikke helt med Beersmith enda, men gjør nytten for meg.
Liker veien de går
 
Er det bare meg eller er GF Connect appen oppdatert nå (visuelt) ?
Liker den ihvertfall mye bedre nå enn før sommeren.

Ser at hvis man legger oppskriften inn i brew.grainfather appen på web så er det kjempeenkelt å bare hente den opp i Connect appen også.
Måler seg kanskje ikke helt med Beersmith enda, men gjør nytten for meg.
Liker veien de går

Du kan jo eksportere BS-oppskrifter i beer.xml format og hente opp i appen.
 
Driver å tester connect boksen nå sammen med 20 liters kjelen min. Legger merke til noe rart med styringen av pumpen. Når tiden er ute for meskesteg 1 så slår den av pumpen? Den slår varmen på 100 % for å nå temperaturen til neste meskesteg. Men pumpen står altså. Slår jeg av heateren slår pumpen seg på.
Fant ut at hvis jeg jeg senket ønsket mesketemperatur med set knappen til 2-3 grader over den temperaturen jeg har starter pumpen igjenn.
Slik omgår jeg problemet. Øker ønsket temp etter hvert som vannet blir varmere.
Føleren står øverst på meskekjelen der vannet kommer fra pumpen og får ikke med seg temperaturøkningen nederst i kjelen.
Er dette en feil, eller er det noe som fungerer sammen med den orginale Grainfatheren?
 
Litt sent å svare på denne kanskje, men jeg kan bekrefte at Grainfather Connect er i stand til å styre annet utstyr enn bare selve Grainfather bryggeren. Jeg har ikke Grainfather selv, men har kjøpt kontrolleren for å bruke den i et hjemmelaget bryggeri. Det har så langt fungert fint. Jeg er ikke ferdig med alt enda, men testen(e) av Grainfather Connect har vært vellykkede. Jeg har riktignok ikke bare brukt den på annet utstyr, men har også utvidet effektrinnet en smule.

Mer om det her: http://oueland.synology.me/wordpress/test-beefed-up-grainfather-connect/

Den ser ut til å fint styre både pumpe og 11 kW varmeelementer.

Har du rele eller ssr på elementene? Eller klarer GF connect boksen 11kW?
 
Driver å tester connect boksen nå sammen med 20 liters kjelen min. Legger merke til noe rart med styringen av pumpen. Når tiden er ute for meskesteg 1 så slår den av pumpen? Den slår varmen på 100 % for å nå temperaturen til neste meskesteg. Men pumpen står altså. Slår jeg av heateren slår pumpen seg på.
Fant ut at hvis jeg jeg senket ønsket mesketemperatur med set knappen til 2-3 grader over den temperaturen jeg har starter pumpen igjenn.
Slik omgår jeg problemet. Øker ønsket temp etter hvert som vannet blir varmere.
Føleren står øverst på meskekjelen der vannet kommer fra pumpen og får ikke med seg temperaturøkningen nederst i kjelen.
Er dette en feil, eller er det noe som fungerer sammen med den orginale Grainfatheren?
Den originale GFen pumper ivei på alle steg, men STC-200 boksen kan jo ikke øke temperatruren av seg selv.
 
Tilbake
Topp