Gjærdeling i Stavanger

Nydal

Norbrygg-medlem
Strain: WLP001, California ale yeast
Øltype på forrige brygg: American pale ale
Starter til forrige brygg: 3,5 liter i to trinn.
Liter på forrige brygg: 25
OG på forrige brygg: 1052
FG på forrige brygg: 1008
Gjærnæring brukt: WLN1000 HB 4g.
Brukt på antall brygg: 1
Tid på gjæringskar: 2 uker
Vasket: Nei
Sted: Vassøy
Klar for henting/levering: rundt 10.09.11

Strain: WLP830, German lager yeast
Øltype på forrige brygg: Pilsner
Starter til forrige brygg: 10 liter i fem trinn
Liter på forrige brygg: 25
OG på forrige brygg: 1070
FG på forrige brygg: 1012
Gjærnæring brukt: WLN1000 HB 4g.
Brukt på antall brygg: 1
Tid på gjæringskar: 3,5 uker
Vasket: Nei
Sted: Vassøy
Klar for henting/levering: rundt 10.09.11
 
Heisann Nydal. Fantastisk tiltak  :skitbra:
Jeg kunne godt tenke meg litt WLP830 og WLP001 slurry.

Selv har jeg også noe gjær, kommer tilbake med dette såsnart jeg har overblikket over det. :)
 
Er det WLP001 eller 007? For WLP007 er Dry English Ale, ikke California.

Edit.: Raker vel egentlig ikke oss i Tigerstaden, men jeg snublet over trykkleifen.
 
Da var begge typene gjær lagt på glass og er klar videre bruk. Gjæren er ikke vasket. Mitt telefonnr er 98044745
 
Det går fint. Jeg skal på UIS frem til fire og deretter en tur innom frisøren, men jeg kan ta me meg glassene og møte deg en plass. Når er du ledig?
 
Det går fint vettu :) Jeg bor på Vassøy, men det går båter hele kvelden og turen over tar 10-15 min. Det venter noe hjemmebrygg på deg når du kommer over! ;)
 
Jeg har to glass av hver. ca 3 dl i hver så jeg går utifra at det skal være nok til dere begge.
 
Båtene går 1915(hurtigbåt), 1945(bilferje), 2045(bilferje) og 2115(hurtigbåt) med retur2015,2030,2115,2125 og 2215.
 
Kan få te ein levering i stavanger sentrum når eg tar turen til Bergen i morgen i syv-åtte-tiden.. Men da må dere gi beskjed før fem i morgen.
 
Heisann. Min dag ble noe helt annet enn forventet og har vært i bevegelse hele dagen. Fikk rett og slett ikke tid til å komme ut, og glemte desverre å gi beskjed :(
 
Det går greit.. :) Jeg kommer som sagt til sentrum i 7-8 tiden hvis dere er interesserte.. Evnt kan en av dere plukke opp gjæren og dele med den andre.. Jeg reiser ut offshore og kommer ikke hjem før om to uker så dette blir siste sjangs.. :)
 
Tilbake
Topp