Gjærdeling!

Torga, er interessert i den. Men du sier nå og om tre uker?

Tirsdag om knappe to uker har jeg enorme mengder med 007, urenset etter trippel batch med IPA!
 
Svein Erik skrev:
Torga, er interessert i den. Men du sier nå og om tre uker?

Tirsdag om knappe to uker har jeg enorme mengder med 007, urenset etter tripel batch med IPA!

Vi tappet 1. pils i 2013 idag, og ny brygges i Morgen. Derav 2 muligheter
 
Jeg kommer hjem til helga, sannsynligvis fredag, er det noe gjær igjen da?

Frykter at kjerring og unger har drukket tomt mens jeg har vært borte, så det er vel bare å hive på kjelen når jeg kommer hjem :)

Erlend H.
 
Hvis SE har nok, så kan jeg jo ta med til deg, regner med at du trenger resten av ingrediensene dine fra meg...

Og du må dressere kjerringa og ungene til å ligge unna edlere dråper! 
 
Hei karer!
Tipper jeg fater i dag eller i morgen. Det er vel ca 10-15 liter, så det burde holde. Jeg filtrerer fra kjelen og over i gjæringsdunken, så det burde ikke være så mye humlerester. Jeg gir dere beskjed. Må også sjekke at det ikke har sneket seg inn noe infeksjoner.
SE
 
wow...... ja det var noen liter....
Trenger bare et par dl gjær, men jeg vasker den nok, så et par tre liter er vel et bra utgangspunkt...
Vet ikke hvor mye Erlend trenger, og om han vil hente selv. Jeg har en sekk malt som er hans, så
regner med den kanskje er påkrevd for bryggingen hans og...

Sender du meg adresse og tlf nummer så kan jeg stikke innom etter jobb i morgen med enten noen 2l norgesglass eller
evnt en dunk om jeg tar med hele skjiten til Erlend og...
 
Vi fikk aldri gjæra vi bestilte for en uke siden :noway:

Er det noen som har gjær tilgjenlig iløpet av de neste dagene.. Samme hva slags?

jeg skal ha opplæring på to stk nye bryggere i Salten. Planlagt 40 liter  :skitbra:
 
Jeg har tørrgjær for ale, engelsk og amerikansk, av gjærkake har jeg 2 lager gjær fra 200l, batcher som kan stikkes om i helga.
 
Jeg tapper 75 liter APA nå i helgen og har dermed helt fersk wyeast 1056 slurry som du kan få. Er nok klar i kveld eller i morra kveld.
 
Rune Alm skrev:
Jeg tapper 75 liter APA nå i helgen og har dermed helt fersk Wyeast 1056 slurry som du kan få. Er nok klar i kveld eller i morra kveld.

Høres flott ut  :skitbra:

Gi meg et pling på mobil når den er klar, så kjem e oppover. :yes:
 
Tilbake
Topp