Er ikke helt det rette stededet og bruke, men får stå sin prøve
Har 7 humlestiklinger som gis bort.
De må hentes i nærheten av Tjelta i løpet av helgen.
Har selv for liten tid til dette. Nordsjøen kaller
Gjærstamme: US05 Vasket: Nei, men dumpet før tørrhumling. Tatt fra stout. Generasjon: 2 (forrige brygg 1.045) Høstet dato: 04.07.15 Mengde: 250+ ml kompakt og ren slurry
Lenge siden det har vært aktivitet her nå. Fikk et rør med vossakveik fra Zliverfox (takk skal du ha).
Brukte denne i en batch, tok vare på litt gjær fra starteren og dyrka opp mer gjær for å gi videre til nestemann, og for å ha selv til en senere batch.
Har nå et rør å gi vekk hvis noen skulle være interessert
Høstet 09.feb fra starter. Ingen humlerester o.l. Den som tar røret må nok sette ny starter...
Gjærstamme: WLP001 Vasket: Nei, men dumpet før tørrhumling. Tatt fra Brown ale Generasjon: 2 (forrige brygg 1.050) Høstet dato: 16.03.16 Mengde: 400+ ml kompakt og ren slurry
Dumt spørsmål fra meg. Om jeg høster gjær fra det som nå står og bobler. Hvor lenge kan jeg oppbevare gjæren før den må brukes igjen? Snakker vi dager, uker eller måneder? Har forsøkt lese meg til det, men er ikke kar om å finne svaret.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.