Gjæringskap

Hei, har fått tak i et gammelt kjøleskap med varmeelement i er også en temp føler som kommer ut(egen stikkontakt til både varmen og kjøleskapet) Har sett flere bryggere som har tilsvarende oppsett med en boks som ting plugges i. Jeg har da altså det jeg tror jeg trenger men mangler en enhet til å styre dette med. Noen som vet hva jeg trenger og kanskje hvor jeg får tak i det?
 
Hei, har fått tak i et gammelt kjøleskap med varmeelement i er også en temp føler som kommer ut(egen stikkontakt til både varmen og kjøleskapet) Har sett flere bryggere som har tilsvarende oppsett med en boks som ting plugges i. Jeg har da altså det jeg tror jeg trenger men mangler en enhet til å styre dette med. Noen som vet hva jeg trenger og kanskje hvor jeg får tak i det?
Jeg bruker Inkbird ITC 308, men leser her på forumet at noen bruker STC ettellerannet :D
 
Du har to valg: stc 1000 hvis du vil mekke selv, eller en inkbird som er plug and play. Finnes i forskjellige modeller. Inkbird selges i norske bryggebutikker, eller du kan bestille fra Kina hvis du er en gjereigknark som meg.
 
I tillegg til kjøp vs. bygg, vil en riktig utgave av STC1000 kunne oppgraderes med ny software. Den versjonen har mulighet for to sensorer og ‘ramping’.
Ramping betyr at du legger inn start og slutt temp med varighet.
Eksempelvis
Start på 16 ℃ og øk til 20 ℃ over 12 dager
 
I tillegg til kjøp vs. bygg, vil en riktig utgave av STC1000 kunne oppgraderes med ny software. Den versjonen har mulighet for to sensorer og ‘ramping’.
Ramping betyr at du legger inn start og slutt temp med varighet.
Eksempelvis
Start på 16 ℃ og øk til 20 ℃ over 12 dager
Den "nye" Inkbird itc 310 b har samme mulighet ettersom jeg kan se. Opptil 12 step.
 
Takk for kappe svar flokes. Tror jeg tar en nettverksløsning og kjøper en inkbird, også kjekt fordi jeg kan kjøpe på brygger butikker i Trondheim(hater å vente)
 
Tror ikke det
ITC kan lage gjæringsforløp i steg. Dvs 16 ℃ i 5 dager, deretter 18 ℃ i 4 dager
Ramping er en gradvis temperaturendring som jeg ikke tror ITC har

Det stemmer, inkbird kan kun kjøre i steg, ikke gradvis temperaturendring.

Vestbrygg selger også denne som er plug and play, og den er noe billigere enn en inkbird. Jeg har ingen erfaring med den, men den ser nå mistenkelig lik ut som en STC1000. Om denne har mulighet for gradvis temperaturendring, eller mulighet for flashing av software, vites ikke...

https://www.vestbrygg.no/produkt/sm...angrove-jacks-dual-temp-controller-termostat/
 
Tilbake
Topp