Jeg klarte ikke lenger å vente, så jeg kjøpte meg G70 forrige uke. En oppgradering til min G30 som jeg nå har hatt i noen år.
Første brygg ble unnagjort på torsdagen, da ble det en Kölsch på 50 liter.
Må si jeg er veldig imponert over denne maskinen. Alt fungerte som forventet og de tingene som irriterte meg på G30 er borte.
Ting som er bra:;
- Filteret før pumpen er nå gigantisk. Det er også en lek å skrape av litt humle på det nye filteret uten å måtte være redd for å dunke av hele greia.
- Omtrent hele bunnen av maskinen er nå dekket med varmeelementer, dette sprer varmen bedre og sjansen for å brenne ting fast er mindre.
- Pumpen er vesentlig kraftigere. Under mesking var jeg nesten redd slangen skulle ta med seg lokket og hoppe ut av maskinen.
- Nye monteringspunktet for slangene til resirkulering og kjøling er både enkel, tett og hindrer gris på utsiden av maskinen.
- Kjøleren er gigantisk. Krever svært lite vann og får temperaturen ned til akkurat det nivået man ønsker. (
Kan trygt anbefale denne som kan plugges i enden av slagen fra kjøleren)
- Sikteglasset er helt knall. Nå kan jeg ha "inne-røret" på plass mens jeg fyller vann.
- Kontrolleren har WiFi som gjør at man hvor som helst i verden kan styre den (Gitt at den står på). Dette fikk jeg bruk for allerede første brygg, da jeg sluttet 1 time tidligere fra jobb og kunne starte oppvarmingen dertil tidligere. Fulgte temperaturen live fra bilen på veil hjem.
- Konisk bunn med uttaket til pumpen på det laveste punktet. Får enkelt pumpet omtrent all mesken ut og gjør rengjøring av maskinen der den står til en lek.
- Det er ikke lengre behov for silikonpakninger på silene. Dette reduserer irritasjonen og slitedeler betraktelig.
Ting som ikke er bra:
- Pluggen til kontrolleren virker skjør og jeg er redd et litt kraftig dunk i denne kan få fatale konsekvenser.
- Kontrolleren sitter med magneter, som i utgangspunktet er ganske flott, men den sitter litt slarkete.
Dette er mine tanker rundt denne herligheten etter mitt første brygg. Gleder meg allerede til neste gang jeg skal brygge.
Edit: Glemte et viktig punkt ang silikonpakningene.